۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۸۴۱۷۴
با عنایت رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد؛

افتتاح پل روستای سَررُک از توابع استان چهارمحال و بختیاری با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان

خبرگزاری رسا ـ مردم روستای «سَررُک» در دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار با عنایت ‎های رهبر معظم انقلاب، حداکثر تا یک ماه آینده از یک پل مناسب برای رفت و آمد بهره‌مند خواهند شد.
بازديد امام جمعه شهرکرد از روند ساخت پل در روستاي سررک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، صبح امروز با سفر به دهستان مشایخ از نزدیک از روند عملیات اجرایی ساخت پل سَررُک در دهستان مشایخ از توابع بخش نازغان شهرستان کیار بازدید کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام درحاشیه این بازدید و در جمع برخی از مسؤولان و مردم این روستا، سفر دو سال گذشته خود به منطقه مشایخ و حضور در روستای سَررُک را یادآور شد و اظهار داشت: در سال 92 سفری به منطقه مشایخ داشتم؛ زمانی که به روستای سَررُک رسیدم مردم روستا تقاضا کردند که از روستای آنان نیز دیدن کنیم و آن‌جا بود که با این پل معلقی که با سیم بکسل و تخته و در یک شرایط نامناسب ساخته شده و عبور و مرور از آن نیز بسیار سخت بود و تنها راه ارتباطی مردم نیز محسوب می‌شد، مواجه شدم.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: زمانی که من وارد روستا شدم و آبادانی و خانه‌ های شکیل و حسینیه ‌ها و مساجد زیبا را در روستا مشاهده کردم، احساس کردم همّت بسیار بلندی در مردم این روستا وجود دارد، چرا که در چنین شرایطی که راه و پل مناسبی برای رفت و آمد نداشتند، به لطف الهی توانسته بودند همه مصالح ساختمانی و امکانات ساخت و ساز را از این پل این چنینی عبور بدهند و این چنین امکانات را برای خودشان فراهم کنند.

 

وی افزود: پس از مشاهده وضعیت نامناسب و مشکلات بسیار زیاد پل ارتباطی این منطقه، نامه ‌ای را به محضر رهبر معظم انقلاب نوشته و از ایشان درخواست کمک و مساعدت برای رفع مشکل مردم این روستای بلند همّت کردم که حضرت آقا نیز عنایت کردند و دستور اقدام برای ساخت پل در این منطقه را دادند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که پس از بررسی مسائل فنی و کارشناسی و محاسبات صورت گرفته، دو میلیارد تومان برای ساخت این پل اختصاص یافت، افزود: دستور داده شد این پل از سوی بنیاد برکت و اداره راه و شهرسازی و با واگذاری به پیمانکار ساخته شود و ما نیز از آن روز پیگیر بودیم که هر چه سریع‌ تر این مهم به سرانجام برسد و اکنون بعد از گذشت دوسال از آن ماجرا پل سَررُک امسال افتتاح خواهد شد.

 

این مقام مسؤول با مطلوب ارزیابی‌ کردن اقدامات و فعالیت ‌های صورت گرفته و پیشرفت بسیار خوب کار، از افتتاح پل تا حداکثر یک ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: با توجه به وجود رودخانه خروشان در مجاورات این پل، توجه ویژه‌ای به مسائل فنی و کارشناسی در ساخت این پل صورت گرفته و متولیان امر از قبل تمام محاسبات را مدنظر داشته ‌اند که پلی مستحکم و ماندگار در این جا ساخته شود و خوشبختانه امروز شاهد ساخت پلی اساسی، بسیار زیبا و شکیل هستیم.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در ساخت این پل تنها برقراری ارتباط بین روستای سَررُک و آن طرف رودخانه مدنظر نبوده است بلکه با احداث این پل راه ارتباطی روستاهای ده ‌کهنه، سونک و بوگر و کُل‌ کُله نیز متصل خواهد شد.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که مردم این روستا برای همیشه قدردادن عنایت رهبری خواهند بود، تصریح کرد: از آن جایی که انجام این گونه کارها نیازمند بودجه‌های مملکتی و دولتی است و جزء کارهای رهبری نیست اما ایشان زمانی که مشاهده می ‌کنند یک منطقه‌ای این چنین با وجود مردمی با همّت و اراده با مشکل این چنین مواجه هست به صورت ویژه ورود پیدا می‌کنند که به یقین مردم نیز قدردادن این عنایت هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در پایان تلاش تمام کسانی که در ساخت این پل زحمت کشیدند، به ویژه بنیاد برکت که تا به امروز بر اجرای این طرح نظارت داشته است، از مردم خوش همّت این روستا، پیمانکاران و اداره راه و شهرسازی را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: امیدوار هستم آبادانی بیش از پیش را به وسیله راه ‌اندازی این پل در این منطقه شاهد باشیم./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات