۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۸۵۳۲۳
آیت الله حائری شیرازی:

از اصول و ارزش های خود عدول نمی کنیم/ آگاهی ملت ها سلاطین و حکام را به زیر می کشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز عصر بازگشت انسان‌ها به عقل و شرع حقیقی و اسلام ناب محمدی است که در آن قرآن و اهل‌بیت(ع) هر دو با هم به بشریت نور می‌دهند.
حائري حائري حائري آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در دومین نشست سرمربیان شجره طیبه صالحین با سرمربیان تخصصی که در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: زمان غیبت شبهات بسیاری به وجود می‌آید به نحوی که ممکن است انسان مغلوب آنها شود زیرا شبهات حالت تهاجمی پیدا کرده و انسان متحیر می‌شود.

 

وی افزود: ریشه بیچارگی انسان در این است که نسبت به عصر و زمان خود آگاهی کافی و لازم را ندارد به عنوان مثال کسی که در زندان تاریکی باشد و شب و روز خود را نشناسد نمی‌تواند وقت نماز را تشخیص دهد.

 

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در عصر غیبت که امام در پشت پرده غیبت است اگر فرد آگاه به زمان خود باشد می‌داند که چه وظایفی دارد و چه کارهایی را باید انجام دهد اما کسی که آگاه نیست مانند همان فرد زندانی است.

 

 آیت‌الله حائری شیرازی اظهار داشت: منتظران واقعی کسانی هستند که با شناخت و آگاهی برای نزدیک شدن ظهور از فرصت بهترین استفاده را می‌کنند، برای ظهور علائمی است اما ما نمی‌توانیم برای آن وقت تعیین کنیم کسانی که برای ظهور زمان تعیین می‌کنند از روی نادانی این کار را انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: اگر شما برگردید ما نیز برمی‌گردیم و اگر مردم آنچه از اخلاق، رفتار و کردار خود را تغییر ندهند ما نیز مقدرات خود را تغییر نمی‌دهیم ، از این آیات قرآن فهمیده می‌شود که بازگشت امام زمان نیز به بازگشت انسان‌ها از اعمال زشت بستگی دارد.

 

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارتباط شکرگزاری و افزایش نعمت بیان داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید: اگر مردم شکر نعمت نکنند ما نعمت را از آنها می‌گیریم، غیبت و ظهور نیز به شکر و ناشکری انسان‌ها بستگی دارد یعنی شکر حضور و ناشکری غیبت امام را ا به وجود می‌آورد.

 

آیت‌الله حائری شیرازی افزود: از زمان پیامبر(ص) ناشکری شروع شد مسلمانان رعایت حال ایشان را نکرده و از حسن خلق او سوء استفاده می‌کردند در آن زمان ناشکری‌های فراوان بود به گونه‌ای که حتی صبر نکردند که عمر پیامبر(ص) تمام شود بعد دست به اقدامات ظالمانه خود بزنند حتی زمانی هم که ایشان از دنیا رفتند توصیه‌ها و وصیت او را نادیده گرفتند.

 

وی افزود: مردم آن زمان پیامبر(ص) را نادیده گرفته و بعد از ایشان امیرمومنان(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را آزار فراوان دادند، این اعمال ناشکری نسبت به دو نعمت الهی یعنی قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) بود، اهل‌بیت(ع) معلمان قرآن کریم بودند اما مردم آن زمان قرآن را بدون معلمان واقعی آن خواندند به همین دلیل این کتاب به جای هدایت سبب گمراهی آنان شد.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: خداوند حیا نمی‌کند که پشه‌ یا چیز بزرگتری را مثل زند اما کسانی که به عقل خود ایمان دارند مثال را تایید و مطلب را حق خواهند دانست در جای دیگر می‌فرماید ای مردم اگر تمام بت‌ها و فیلسوفان خود را جمع کنید نمی‌توانید یک پشه را خلق کنید اگر کسی عقل داشته باشد می‌داند که این مثال خوبی است و هدایت می‌شود.

 

 وی افزود: اما کسانی که عاقل نبوده پیمان‌شکن، فاسق و نافرمان هستند با این آیه گمراه می‌شوند کسانی که در غدیر خم با امیرمومنان علی(ع) پیمان بسته اما بعد آن را شکستند آنها گمراه شده و با قرآن نیز هدایت نشدند.

 

آیت‌الله حائری شیرازی گفت: در عصر امام یازدهم ناشکری به حد اعلی رسید به گونه‌ای که حتی شیعیان نیز ناشکر شدند طوری که آنها به امام نامه فرستادند که ریز مصرف مبالغی را که برای شما می‌فرستیم را برای ما نوشته و بفرستید، امام در پاسخ فرمودند: اگر امامت مرا قبول دارید که چرا با اجداد من این کار را نکردید، امام پس از آن پس پرده سیاه رنگی بر اتاق خود نصب کردند تا شیعیان چهره او را نبیند، غیبت نتیجه ناشکری و قدر ندانستن است.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان باید عقل  و شرع را بداند عنوان کرد: خداوند دو راهنما یکی حجت بیرونی یعنی امامت و دیگری حجت باطنی یعی عقل برای انسان دارد

 

پیش از اینکه انسان با حجت بیرونی خدا روبرو شود با عقل یعنی حجت درونی خود روبرو است

وی افزود: اگر انسان از عقل خود پاسداری کند نسبت به امام زمان خود پاسدار و در راه او پایدار خواهد بود وقتی مردم به عقل خود بها ندهند از امام خود نیز خواهند برید.

 

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به وضعیت شیعیان در عصر حاضر اظهار داشت: در حال حاضر شیعیان جمعیت محدودی هستند در حالی که برای ظهور باید کل جهان تغییر کند باید این مساله بررسی شود که آیا مردم جهان نسبت به نیکی‌هایی چون راستگویی، امانتداری و بسیاری دیگر رغبت پیدا کردند یا نه؛ اگر مردم با عقل خود آشتی کرده باشند زمان آشتی کردن با امام زمان(عج) نیز نزدیک شده است.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از علت‌هایی که امروز حکام در فشار و تلاطم قرار گرفتند این است که مردم آگاه شدند زیرا آنها دیگر مانند هزار سال پیش نیستند که هر جا ظلم ببینند سکوت کنند، هر چه سرو صدا علیه ظلم بیشتر باشد علامت نزدیکی ظهور بشتر است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز مردم آماده شدند که برای مبارزه با ظلم جان داده و هزینه کنند و این خوبی آنها را نشان می‌دهد، گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب در مراسم عید فطر فرمودند که ما از اصول خود عدول نمی‌کنیم برای این است تا دشمنان فکر نکنند ما عدول کرده‌ایم و بخواهند وارد معامله یا جنگ با ما شوند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: رهبر معظم انقلاب به زمان خود عالم است و می‌دانند که امروز روز بیدار شدن فطرت‌هایی است که می‌خواهند با ظلم و جور مبارزه کنند بنابراین ما نیز در همه جا ظلم را محکوم می‌کنیم تا اسلام را متهم نکنیم.

 

آیت‌الله حائری شیرازی عنوان کرد: آنهایی که قرآن را بدون معلمانی چون اهل بیت(ع) معنا می‌کنند قرآن را برعکس خواهند فهمید و گمراه می‌شوند داعش امروز قرآن را بدون معلم فهمیده و به آن عمل می‌کند.

 

وی افزود: امروز ما باید ظلم را در هر لباسی شناخته و با آن مبارزه کنیم، بهترین افتخار انقلاب اسلامی ایران همین مقاومت کشورهایی چون سوریه، افغانستان، عراق و به خصوص مردم یمن است چرا که تجهیزات یمن در حد صفر بوده و کسانی که خود را خادم حرمین شرفین می‌نامند به آنها حمله کردند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: امروز عصر بازگشت انسان‌ها به عقل و شرع حقیقی و اسلام ناب محمدی است که در آن قرآن و اهل‌بیت(ع) هر دو با هم به بشریت نور می‌دهند./807/پ201/ج

 

ارسال نظرات