۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۸۵۶۱۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تقویت تعاونی ‌ها یکی از راهکار‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: فعال سازی تعاونی های جدید و تقویت تعاونی های موجود یکی از پایه های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با مديران خراسان شمالي حجت‌الاسلام يعقوبي در ديدار مديران استاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از مدیران استان که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، با گرامیداشت این مناسبت، اظهار کرد: باید مدیران و مسؤولان مربوط تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات شرکت های تعاونی و تقویت بخش تعاون در کشور انجام دهند.

وی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام مبنی بر انجام کارها به صورت تعاونی و شراکتی، اضافه کرد: تعاونی ها سهم عمده ای در اقتصاد مورد نظر اسلام دارند به همین دلیل می بایست در جامعه اسلامی ایران نیز سهم آنها در اقتصاد کشور افزایش یابد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور، خاطرنشان کرد: فعال سازی تعاونی های جدید، تقویت تعاونی های موجود و نیز خارج کردن تعاونی های راکد از وضعیت فعلی منجر به ارتقای فعالیت اقتصادی و توان مادی اقشار کم درآمد و آسیب پذیر می شود که این موضوع خود یکی از پایه های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: تکیه بر توان تعاون و شرکت های تعاونی که چتر گسترده آنها اقشار کم درآمد و آسیب پذیر را پوشش می دهد در واقع زیرساخت اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی اضافه کرد: اجرای درست اصل قرآنی و دینی تعاون در جامعه اسلامی کمک شایانی به اقتصاد کشور می کند چرا که افراد کم درآمد می توانند در قالب تشکیل تعاونی، برای خود کسب و کار و اشتغال و درآمد ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه مسؤولان و متولیان می بایست برای رونق گرفتن تعاونی ها تلاش و توجه بیشتری داشته باشند، افزود: در این زمینه بانک ها نیز می بایست به مدد شرکت های تعاونی و اعضای آن بیایند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی بانک ها می بایست با ارائه تسهیلات کم بهره به شرکت های تعاونی، اجازه ندهند مشکلات اعتباری و کمبود منابع باعث رکود تعاونی ها و از بین رفتن اشتغال اعضای آنها شوند.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی برای تشکیل تعاونی ها و ایجاد سرمایه های بزرگ و به کارگیری این سرمایه ها در بخش تولید به مسؤولان تکلیف کرده است، اظهار کرد: در صورت فعال شدن بیش از پیش تعاونی ها، اقتصاد کشور رشد چشمگیری را تجربه کرده و پایه های اقتصاد مقاومتی بنا نهاده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه دولت و مدیران می بایست راه را برای فعالیت تعاونی ها باز کرده و تسهیلات و ابزارهای قانونی لازم را در اختیار آنها قرار دهند، تصریح کرد: فعالیت تعاونی ها می تواند نقشه های دشمنان و تحریم استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی را خنثی کند به همین دلیل لازم است میزان توجه و حمایت از شرکت ها و تشکل های تعاونی در کشور افزایش یابد.

گفتنی است، به منظور تحقق سهم تعاون در اقتصاد و رشد و شکوفایی جامعه اسلامی، در اصل 44 قانون اساسی، بخش تعاونی اقتصاد کشور مطرح و شرح و تفصیل آن در سیزدهم شهریورماه سال 1370، به تصویب مجلس رسید و این روز به عنوان روز تعاون لقب گرفت. همچنین در این راستا از یازدهم تا هفدهم شهریورماه نیز به نام هفته تعاون نامگذاری شده است./9314/202/ب3

ارسال نظرات