۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۸۶۲۶۱

فعالیت 600 روحانی در مدارس لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از ساماندهی و فعالیت 600 روحانی در مدارس استان خبر داد.
اعزام مبلغان به مدارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، گودرز کریمی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، صبح امروز، در جمع خبرنگاران با توجه به پیش رو بودن سال تحصیلی جدید، در جمع خبرنگاران گفت: در طول سال تحصیلی و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 600 روحانی در مدارس استان مشغول فعالیت می شوند.

وی با اشاره به همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان افزود: حضور روحانیان نقش بسزایی در تربیت اخلاقی دانش آموزان دارد.

کریمی فر با بیان فعالیت های روحانیان در مدارس اظهار داشت: آموزش عملی نماز، مرجع‌شناسی، تقلید و برگزاری گفتمان‌های دینی از مهم‌ترین راهبردی است که در کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش خانواده با رویکرد قرآن و امام‌شناسی نیز با حضور روحانیان در مدارس برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تشکیل کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را اقدامی مؤثر جهت اجرایی کردن برنامه های تعلیم و تربیت در مدارس با حضور روحانیان بیان کرد.

وی با بیان این که توسعه امور پرورشی از سیاست های محوری آموزش و پرورش است، عنوان داشت: تعامل حوزه های علمیه در جهت توسعه امور پرورشی امری مؤثر است.

کریمی فر با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت ها برای مقابله با دسیسه های دشمن استفاده کرد.

وی حضور روحانیان و تعامل حوزه های علمیه با آموزش و پرورش را امری بسیار مؤثر برای آگاهی دانش آموزان و بهترین عامل مقابله با دسیسه های دشمن است.

مدیر کل آموزش و پرورش با بیان این که از فرصت هایی که در اختیار داریم باید برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن استفاده کرد، عنوان داشت: حضور دانش آموزان در مدارس بهترن فرصت افزایش آگاهی آنان در برابر توطئه های فرهنگی غرب است.

وی نقش روحانیان بین دانش آموزان را مؤثر دانست و اظهار داشت: تربیت دانش آموزان مسأله ای فرایندی است که باید با همدلی و همکاری بین خانه، مدرسه و جامعه صورت گیرد.

کریمی فر خاطرنشان کرد: در طول سال تحصیلی جلسات هم‌اندیشی با حضور ائمه جمعه و جماعات در آموزش و پرورش برگزار می شود.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری جلسات هم اندیشی آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، بهره مندی در جهت اعتلای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است./9459/202/ب3

 

 

ارسال نظرات