۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۸۷۲۴۵
کارشناس مسائل دینی:

تربیت صحیح فرزندان در کانون خانواده زمینه ساز رشد استعدادهای درونی آن ها است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی تربیت صحیح فرزندان در کانون خانواده را زمینه ساز رشد استعدادهای درونی آن ها دانست و گفت: هر اندازه والدین به لحاظ اصول صحیح تربیتی فرزندان خود را بر طبق اصول و باورهای درست تربیت کنند، به همان اندازه شاهد رشد و بالندی استعدادهای آن ها در آینده خواهیم بود.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدعلی افشاری کارشناس مسائل دینی در جلسه آموزش خانواده که ظهر امروز در سالن ابن سینای منظریه شهرضا برگزار شد، تقید به مبانی دینی را زمینه ساز رشد شخصیت معنوی افراد برشمرد و تصریح کرد: نیازهای روحی بخش مهمی از نیازهای افراد است که با توجه به حساسیت بالای آن نمی تواند از هر طریقی ارضا شود و دین، بهترین طریق برای ارضای نیازهای متعالی انسان است.

 

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم اتخاذ سیاست هایی در راستای تسهیل امر ازدواج در جامعه اظهار کرد: هر یک از احکام اسلامی بنا بر مصلحتی وضع شده اما عمل به برخی از مصالح در برخی از زمان ها بر سایرین ارجحیت می یابد و ترویج ازدواج یکی از مهم ترین نیازهای اجتماع امروز است.

 

کارشناس مسائل دینی ازدواج را زمینه ساز تقید اخلاقی افراد به مسائل اجتماعی دانست و اظهار کرد: زمانی که جوانی با یک تعهد حقوقی و دینی به یک ازدواج تن می دهد در واقع تمامی هنجارها و قوانین اجتماعی را می پذیرد زیرا عدم رعایت آن ها به زیان او و خانواده اش تمام می شود.

 

حجت الاسلام افشاری در بخش دیگری از سخنان خود بالاترین درجه ایثار را توجه به دیگران و تقدم دیگری بر نفس خود دانست و تصریح کرد: زوجین در طول دوران زندگی نسبت به یکدیگر و والدین نسبت به فرزندان خود بارها این شرایط را تجربه می کنند.

 

وی افزایش آمار طلاق در جامعه را معلول عوامل مختلفی از جمله عدم تفاهم و همگرایی زوجین دانست و افزود: قرآن برای بیان لزوم تفاهم زوجین از لغت«کُفو» استفاده می کند و با توجه به معنی لغوی این کلمه وجود یا عدم چنین ویژگی در زوجین تأثیر مستقیمی در ثبات یا عدم ثبات زندگی مشترک دارد.

 

کارشناس مسائل دینی وجود تفاهم بین زوجین را در گرو رعایت حدود شرعی و احکام دینی دانست و تصریح کرد: تقید و التزام به دین تضمین کننده همه اموری است که برای سعادت انسان ضروری است و از همین جهت در امر ازدواج نیز هر اندازه افراد به مبانی دینی بیشتر پایبند باشند مناط تفاهم قوی تر شده و در نتیجه زندگی بهتری خواهند داشت.

 

حجت الاسلام افشاری تربیت صحیح فرزندان در کانون خانواده را زمینه ساز رشد استعدادهای درونی آن ها دانست و گفت: هر اندازه والدین با لحاظ اصول صحیح تربیتی فرزندان خود را بر طبق اصول و باورهای درست تربیت کنند، به همان اندازه شاهد رشد و بالندی استعدادهای آن ها در آینده خواهیم بود./868/302/ب1

ارسال نظرات