۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۸۸۲۵۹
استاد حوزه علمیه معصومیه شهرضا:

طلاب علوم دینی پیشگامان نهضت فرهنگی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه معصومیه شهرضا با تأکید بر نقش الگویی روحانیت در جامعه، گفت: پیروی جامعه از روحانیت تا جایی است که هرگونه تلقی آنان از دین و نحوه رفتار آن ها تأثیر مستقیمی بر رفتار و الگوهای جامعه خواهد داشت.
مركز مديريت حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمانه سلیمی استاد حوزه علمیه شهرضا و مبلغه دینی، شب گذشته در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه معصومیه شهرضا و بزرگ داشت سالروز ازدواج حضر علی(ع) و فاطمه(س) اظهار کرد: طلاب علوم دینی در هر کسوت و جایگاهی ملزم به رعایت اصول و قواعد دینی هستند زیرا این قشر به واسطه جایگاه حساسی که در اعتقادات مردم دارند، همواره در کانون توجه جامعه قرار دارند.

 

 

وی در دامه تأکید کرد: علما و روحانیون مذهبی همواره در طول تاریخ به تهذیب و تزکیه روح و جسم از شبهات بیشترین توه را داشته اند تا جایی که دریچه هایی از رحمت خداوند به طور ویژه به روی آن ها گشوده می شده است.

 

 

استاد حوزه علمیه معصومیه شهرضا طهارت روح، قلب و جسم را لازمه تحصیل در حوزه های علمیه دانست و گفت: طلاب علوم دینی پیشگامان نهضت فرهنگی در جامعه هستند و از همین جهت باید همیشه ملاک های یک رهبر پاکیزه و با تقوا را در خود حفظ کنند.

 

 

سلیمی یکسان بودن ظاهر و باطن را از جمله ویژگی های مؤمن برشمرد و تصریح کرد: مردم به واسطه اعتقادشان به روحانیت و مبلغان مذهبی شرایط حساسی را برای آن ها ایجاد کرده اند که اگر به درستی از آن استفاده شود فرصت بسیار مناسبی برای تربیت و ترویج احکام الهی در جامعه خواهد بود.

 

 

وی پرهیز از رذائل اخلاقی همچون دروغ و غیبت را لازمه تحصیل علوم دینی برشمرد و تأکید کرد: یک طلبه باید تمام اعضا و جوارحش طلبه باشد به این معنا که در کلیه اعمال و رفتار باید رضای الهی را مد نظر قرار دهد.

 

 

مبلغه مذهبی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) با این مضمون که «عوام امت من اصلاح نمی شوند تا اینکه خواص آن اصلاح شوند» عنوان کرد: طلاب و روحانیان یکی از بارزترین مصداق های خواص هستند زیرا تا زمانی که این گروه به وظایف دینی خود به خوبی عمل کنند معضلات اجتماعی به وجود نمی آید یا اگر به وجود آمد قابل کنترل است.

 

 

سلیمی با تأکید بر نقش الگویی روحانیت در جامعه گفت: پیروی جامعه از روحانیت تا جایی است که هرگونه تلقی آنان از دین و نحوه رفتار آن ها تأثیر مستقیمی بر رفتار و الگوهای جامعه خواهد داشت./868/202/ب1

ارسال نظرات