۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰
کد خبر: ۲۸۹۷۶۶
استاد حوزه و دانشگاه:

مسؤولان حوزه‌های علمیه در حفظ نشاط طلبگی طلاب تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نشاط طلبگی را می توان با ایمان و تقوا و حفظ نیت ابتدایی ورود به حوزه تقویت کرد، گفت: طلاب جوان در زمنیه تصمیم گیری حوزه‌های علمیه مشارکت داده شوند.
حجت الاسلام سيد مهدي نبوي

حجت الاسلام سید مهدی نبوی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب به ایجاد تحول در حوزه های علیمه تأکید دارد، گفت: تحول در حوزه موجب روشنفکری و افزایش بنیه علمی طلاب می شود.

 

وی افزود: تحول دارای معنای وسیع و عامی است که می تواند در زمینه متون درسی، عقاید حوزه و مباحث سیاسی آن باشد.

 

حجت الاسلام نبوی با بیان این که شورای عالی حوزه علمیه باید با اندیشیدن تدابیری در زمنیه تحول حوزه، به طلاب جوان و دارای افکار ارزشمند بهاء دهد، گفت: طلاب جوان باید در زمنیه تصمیم گیری حوزه های علمیه مشارکت داده شوند، اما امروز شاهد بی توجهی به طلاب فاضل و جوان در حوزه هستیم که این امر می تواند موجب سرخوردگی این عزیزان شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بی توجهی به طلاب جوان را عاملی برای تزلزل علمی دانست و گفت: حوزه علمیه باید شرایط روز جامعه را بسنجد تا بتواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

 

وی با تأکید بر تأمل در ضرورت دروس حوزه علمیه، گفت: طلاب دوران طلایی عمر خود را در حوزه های علمیه صَرف می کنند، از این رو می توان با آسیب شناسی این دوران، از شرایط موجود بهترین استفاده را انجام داد.

 

به گفته وی، با استفاده از طلاب جوان در کنار علما و دیگر بزرگان حوزه می توان از امنیت و آسایش کشور برای دستیابی به رسالت حوزه استفاده کرد.

 

حجت الاسلام نبوی با اشاره به این که هر طلبه ای دارای نشاطی است که موجب ورود او به حوزه شده است، تأکید کرد: نشاط طلاب باید حفظ شود تا طلبه از جامعه سرافکنده و ترد نشود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نشاط طلبگی را می توان با ایمان و تقوا و حفظ نیت ابتدایی ورود به حوزه تقویت کرد، گفت: مسؤولان حوزه های علمیه باید در حفظ نشاط طلبگی طلاب تلاش کنند.

 

حجت الاسلام نبوی گفت: نشاط طلبگی در تلاش شخص طلبه با حرکت در مسیر الهی و همچنین برنامه ریزی دقیق مسؤولان حوزه های علیمه با انتخاب متون مورد نیاز جامعه است./1307/302/ب3

ارسال نظرات