۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۱۶۷۲
مهدی چمران:

حجاج در منا قربانی جاهلیت و غرور آل سعود شدند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی شهر تهران آل سعود را خودپسند، متکبر و نوکر آمریکا و اسراییل دانست و گفت: حجاج در منا قربانی غرور، خودخواهی، تعصب و جاهلیت حاکمان سعودی شدند.
مهدي چمران

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی چمران طی سخنانی در پنجمین شب از یادواره شهدای مشق عشق ابراز داشت: امروز در مقابل هجمه های دشمن قرار داریم و پایداری و مقاومت در همه زمینه های مختلف اولین وظیفه ما است.

 

وی با تشریح اوضاع لبنان و یادآوری زندگی و مبارزات شهید دکتر مصظفی چمران گفت: در سال 1348 لبنان فضایی داشت که کمتر به شیعیان اهمیت می دادن و لذا شیعیان در فقر کامل بودند؛ امام موسی صدر در چنین فضایی فعالیت های خود را آغاز و ساخت بیمارستان و مدرسه برای ایتام و کارگاه های اشتغال زایی برای دختران جوان ایجاد کرد تا با دکتر چمران مواجه شد.

 

وی ادامه داد: آرزوی شهید چمران شهادت در مبارزه با اسرائیل برای رهایی قدس شریف بود؛ وی تصمیم بزرگی گرفت و زندگی خود در آمریکا را رها کرد و در مصر آموزش های نظامی دید؛ شهید دکتر چمران ضمن تحقیقاتی که انجام می داد به فعالیت های مذهبی و سیاسی به شدت می پرداخت و بعد از مصر به لبنان سفر کرد و در چندین جبهه با اسرائیل و کمونیست و گروهک های ضد شیعی و... مشغول نبرد شد و مقاومت اسلامی را در لبنان با آموزش عقیدتی و  نظامی پایه ریزی کرد. شیعیان را مسلح نمود و با امکانات کم مبارزه کرد تا مرز لبنان تبدیل به مرز مقاومت علیه اسرائیل تبدیل شد به طوری که امروز دیگر جرات کسی جرات حمله به این مرز ها را ندارد.

 

برادر شهید چمران ادامه داد: انقلاب اسلامی با مقاومت به پیروزی رسید سلاح ما الله اکبر و شهادت بود و با رهبری امام ایستادیم و پیروز شدیم و جمهوری اسلامی شکل گرفت.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس چیزی جز مقاومت نبود، افزود: آن دوران طلایی دفاع از کیان انقلاب و مقابله با ده ها کشور که شامل شرق و غرب بودند و صدام با کمک این ها با ما جنگید، بود. همه سیستم تبلیغاتی و نظامی استکبار همراه با پول های کشور های عربی برای کمک به صدام بود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان ساخت: امروز که ما با چند کشور یزرگ مذاکره می کنیم با پشتوانه دفاع مقدس، شهدا، رهبری و ملت است؛ مقاومت رمز پیروزی ما و مسلمین و مظلومین جهان است.

 

وی تصریح کرد: اگر مسلمین راه مقاومت را ادامه دهند مشکلات یمن و سوریه و عراق و عربستان مرتفع خواهد شد.

 

چمران با اظهار تاسف از حادثه تلخ منا افزود: حجاج در منا به خاطر غرور، خود خواهی و تعصب جاهلیت حکام سعودی به شهادت رسیدند؛ حج بخاط این است که شاه و گدایی از بین برود و همه کنار هم باشند در حالی که اینها حاضر نیستند معذرت خواهی کنند؛ انسان هایی خودپسند، متکبر و نوکر آمریکا و اسراییل هستند که در برابر مسلمین سرکش و در مقابل استکبار، بنده و نوکر می باشند.

 

وی در ادامه چند دستنوشته از شهید دکتر مصطفی چمران را در حضور مخاطبان خواند.

 

در پنجمین شب یادواره مشق عشق، با حضور مهندس مهدی چمران و لی الله بیاتی رییس شورای اسلامی شهر قم از هشت خانواده شهید با اهدای تندیس یادواره و هدایا تجلیل به عمل آمد./1330/د101/ف

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات