۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۲۹۱۹۱۶
مربی قرآن کریم:

قرآن کریم باید به متن زندگی انسان ها راه یابد

خبرگزاری رسا ـ مربی قرآن کریم با بیان اینکه هر آیه از قرآن کریم دارای مفهوم ظاهری و باطنی است، گفت: قرآن کریم باید به متن زندگی انسان ها راه پیدا کند.
قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدزاده، مربی قرآن کریم در همایش غدیرخم که با حضور جمعی از بانوان بعدازظهر چهارشنبه هشتم مهرماه در مؤسسه حافظیون تهران برگزار شد، با اشاره به نزول قرآن بر پیامبر اکرم (ص) گفت: مخاطبان پیامبر (ص) اعراب زمان جاهلیت بودند که انسان های کج فهمی بودند.

 

وی با بیان اینکه کتاب قرآن کریم در سطح اول برای عرب ها نازل شده بود، گفت: برخی کتاب قرآن کریم را کتاب تاریخی و قدیمی می دانند، با گذشت زمان تناقضی به وجود آمد و آدم ها دو گروه شدند یک گروه که سبک گذشته و قدیمی قرآن کریم را پذیرفتند و گروه دیگر هم قرآن را کتاب تاریخی و مربوط به گذشته دانستند که نیاز های جامعه امروز را برآورده نمی کند.

 

مربی قرآن کریم با طرح سؤالاتی که چرا بدترین وضعیت و شرایط را در جهان مسلمانان در منطقه شبه قاره دارند و قرآن کریم در زندگی آن ها نتوانسته است تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: کتاب قرآن کریم نسبتی با زندگی ما ندارد و حاکمان جهان اسلام از جمله آل سعود اعلام می کنند که با یهویان بهتر از شیعیان مذاکره می کنند، بانک های اسلامی سود و نزولشان بیشتر از بانک های دیگر است و اکثر بنیاد های آنهای کشور های جهان اسلام طاغوت است.

 

محمدزاده با بیان اینکه کتاب قرآن کریم در سوریه و لبنان خوب چاپ می شود، در مصر خوب قرائت می شود، در عربستان ترتیل خوانی خوبی دارد، افزود: ما هزینه های بسیاری را صرف صوت و لحن قرآن کریم کرده‌ایم اما قرآن کریم از زندگی واقعی ما بیرون آمده است.

 

مربی قرآن کریم افزود: داستان های قرآن از جمله سوره یوسف برای عبرت گرفتن از گذشتگان است و سپس برای این است که از سنت ها به خوبی استفاده شود، باید در تاریخ زمان به گذشته ها سفر کنید و عاقب تکذیب کنندگان را ببینید.

 

وی با اشاره به روایت های قرآن کریم گفت: قرآن کریم کتاب هدایت برای تمام زمان ها و مکان ها است، کلام خدا در تاریخ و جغرافیای اسلام در تمام زمان ها است و مکان ها اقوام و ملل را تحت پوشش می دهد.

 

مربی قرآن کریم با انتقاد از اینکه مسلمانان قرآن را برای همه زمان ها نفهمیدند، گفت: هیچ آیه ای از قرآن کریم نیست که ظاهر و باطنی نداشته باشد و هر آیه ای دارای ظاهر و باطن دارد و باید در متن زندگی انسان ها قرار گیرد.

 

 وی با بیان اینکه این تفکر که یک آیه در شأن یک نفر نازل شود، اشتباه است و در ادامه گفت: اگر این طور بود و آن شخص از دنیا می رفت آن آیه هم تمام می شد به عنوان مثال درست است که ابوالهب آیه ای نازل شد اما با مردن ابو لهب افرادی که مثل او هستند از بین نرفته اند.

 

مربی قرآن کریم گفت: قرآن بر گذشته جاری است برای آیندگان هم جاری است، قاعده این است در قرآن کریم آیات علاوه بر اشخاص خاص نازل شده است در بستر زمان برای اشخاص دیگر جاری است و ابولهب نمادی از همه انسان های گمراه و جاهل در زمان های آینده است.

 

محمد زاده افزود: قرآن کریم در همه زمان ها جریان دارد، به عنوان مثال بت های که در سه هزار سال قبل وجود داشته است همین بت ها به شیوه دیگری در زندگی امروز ما است که باید آنها را بشناسیم این مفاهیم یعنی طاغوت و بت را بشناسیم و با آن مقابله کنیم.

 

وی فرعون نماد طاغوت دانست که خود را خدای همه چیز می داند و در ادامه اظهار داشت: تمام کسانی که مردم را به خودشان دعوت می کنند طاغوت هستند این افراد ادعای مدیریت بر مردم را دارند، کلماتی مثل مستکبر، مستضعف و طاغوت در زندگی شناخته شده نبود و امام خمینی (ره) معنی این کلمات را به ما شناخت و با آنها مقابله کرد.

 

مربی قرآن کریم در پایان صحبت های خود با تأکید براینکه مفاهیم قرآن باید به متن زندگی ما آورده شود، خاطرنشان کرد: قرآن شفای درک بیشتر است و باید به آن توجه کنیم و قرآن کریم برای ظالمین جز خسارت چیزی ندارد./818/203/ب2

ارسال نظرات