۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۹۳۴۵۴
آیت الله مقتدایی خبر داد؛

ابلاغ طرح های مصوب اجلاسیه های منطقه جامعه مدرسین به سازمان های متولی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مقتدایی با بیان این که طرح و برنامه های مصوب اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین به منظور پیگیری و اجرایی شدن از سوی این مجموعه به سازمان ها و نهادهای مرتبط ابلاغ می شود، گفت: نهادها و سازمان های متولی موظف به اجرایی و تحقق این طرح ها هستند.
آيت الله مقتدايي در آيين آغاز به کار کميسيون هاي اجلاسيه نهم جامعه مدرسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله مرتضی مقتدایی، قائم مقام جامعه مدرسین امروز در مراسم افتتاحیه کمیسیون های تخصصی هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در ساری با ابراز تأسف از فاجعه دلخراش و مصیبت جانسوز در منا بر ضرورت پیگیری این فاجعه انسانی تا رسیدن به حصول نتیجه و مجازات مسببان آن تأکید کرد.

 

وی بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی فاجعه انسانی در منا تأکید کرد و گفت: به نظر می رسد که بالاتر از این است که کمیته حقیقت یاب باید تشکیل و این مسأله دنبال شود.

 

آیت الله مقتدایی در ادامه سخنان خود به هشدارهای قاطعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به آل سعود اشاره کرد و گفت: تهدید به جا و به موقع ایشان بسیار تأثیرگذار بود و امیدواریم مسؤولان نیز این مسأله را دنبال کنند و با تشکیل کمیته ای تا مشخص شدن قضیه آن را دنبال کنند.

 

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیم قرن سابقه فعالیت جامعه مدرسین، افزود: اساتید معظم و شخصیت های علمی تراز اول کشور در این مجموعه حضور داشته و دارند.

 

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که جامعه مدرسین در زمان حیات امام خمینی(ره) ارتباط بسیار نزدیکی با ایشان داشت، خاطرنشان کرد: همچنین پس از ارتحال امام خمینی نیز جامعه مدرسین ارتباط با رهبر معظم انقلاب نیز ارتباط بسیار خوبی دارد و مقام معظم رهبری نیز عنایت ویژه ای به این مجموعه دارند.

 

وی با اشاره به این که این اجلاسیه هر سال با حضور و استقبال گسترده علمای بلاد در قم برگزار می شد، ادامه داد: اما جمعی از علمای شهرستان ها که در اجلاس سراسری که در قم تشکیل می شد شرکت می کردند پیشنهاد دادند برگزاری این اجلاس سالی یک بار کم است دوست داریم بیش از یک مرتبه دور هم باشیم و مقرر شد نشست مشترکی میان علمای شهرستان با اعضای جامعه مدرسین برگزار شود.

 

وی با بیان این که پس از پیشنهاد علمای بلاد قرار شد به غیر از اجلاس سراسری جامعه مدرسین در قم، اجلاس منطقه ای نیز به آن اضافه شود، ادامه داد: در این اجلاس منطقه ای اعضای جامعه مدرسین از قم به آن منطقه می آیند و نشست مشترک در خود منطقه صورت می گیرد که این هم تصویب شد و بنا براین شد در سال هم یکی از اجلاسیه های جامعه مدرسین به صورت منطقه ای برگزار شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در ابتدا قرار بود اجلاسیه های جامعه مدرسین به صورت استانی برگزار شود، ادامه داد: اجلاسیه های منطقه ای تاکنون در شش استان به صورت منطقه ای برگزار شده و هفتمین اجلاس منطقه ای نیز از امروز به مدت دو روز در ساری برگزار می شود.

 

وی با بیان این که هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مشارکت علما، نمایندگان ولی فقیه و روحانیان سه استان مازندران، گیلان و گلستان برگزار خواهد شد، ادامه داد: این اجلاس از فردا با سه کمیسیون فرهنگی تبلیغی، حوزه و روحانیت، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آغاز خواهد شد.

 

آیت الله مقتدایی با بیان این که همه تلاش جامعه مدرسین ارتباط نزدیک و مستمر با علمای بلاد است، تصریح کرد: به همین منظور اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هر سال به میزبانی یک استان و به صورت منطقه ای برگزار می شود.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در هر اجلاس یک موضوعی مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد، ادامه داد: در این اجلاسیه نیز سه کمیسیون فرهنگی تبلیغی، حوزه و روحانیت و سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با حضور نخبگان حوزوی تشکیل شد و احیاناً خلأهایی که در سه استان وجود داشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که در هر یک از این کمیسیون های تخصصی مسائل به صورت کاملاً کارشناسی و دقیق مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: در این کمیسیون ها مشکلات، کاستی ها و همچنین ظرفیت های موجود در هر مسأله مورد بحث قرار خواهد گرفت و راه کارهای لازم جهت رفع مشکلات ارائه می شود.

 

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه با بیان این که در این کمیسیون ها مسائل مطرح شده دسته دسته بندی و دبیر کمیسیون ها امشب نشستی این مطالب را بررسی تا فردا در روز اجلاس ارائه شود، ادامه داد: مضوعات دسته بندی شده در جلسه امروز و امشب فردا در روز اجلاس به تصویب می رسد و بعداً در جلسه هیأت رییسه جامعه مدرسین مطرح  و بحث می شود و در ادامه نیز مسائل دسته بندی شده به متولیان و سازمان های مرتبط ارجاع داده می شود.

 

وی در ادامه سخنان خود همچنین گفت: اگر در مسائلی نیز جامعه مدرسین نتوانست در حل مشکلات اثرگذار باشد از مقام معظم رهبری استمداد می طلبیم و در مواردی نیز همین اتفاق روی داد که از ایشان استمداد گرفتیم و فرستادیم خدمت ایشان و مقام معظم رهبری نیز خیلی جدی به مقام مسؤول تذکر دادند تا مسأله مورد نظر جامعه مدرسین حل شود./950/

ارسال نظرات