۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
کد خبر: ۲۹۳۷۰۳
کارشناس دینی:

روز مباهله فرصتی برای مبارزه با هجمه‌های دشمن علیه دین است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی دهه آخر ذی الحجه را متعلق به اهل بیت(ع) دانست و گفت: در این دهه باید با استناد به آیات قرآن کریم به تبیین جایگاه و عظمت خاندان عصمت و طهارت پرداخت تا با هجمه های دشمن علیه دین مبین اسلام و انحرافات مقابله شود.
حجت الاسلام حسين كاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، کارشناس دینی چهارشنبه شب در جمع مردم روستای دارالسیاده علوی در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که مباهله در روز 24 ذی الحجه سال دهم هجری قمری اتفاق افتاد، گفت: در این روز آیه 61 از سوره آل عمران که خداوند می فرماید فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ، نازل شد.

 

وی با اشاره به این که در روز مباهله روزه گرفتن بسیار سفارش شده است، گفت: پیامبر اسلام(ص) کسانی را که در جنوب حجاز زندگی می کردند را به اسلام دعوت کرد، اما آنها دعوت ایشان را نپذیرفتند.

 

حجت الاسلام سید حسین کاظمی با اشاره به این که مباهله یعنی بحث کردن، گفت: حدود 80 نفر از نجرانی ها با لباس هایی فاخر و بهترین مرکب ها در مکان فعلی مسجد مباهله در مکه حاضر شدند و بعد از آنها پیامبر اکرم(ص) با فرزندان و خانواده خود به مباهله آمد.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز در سن کودکی خود به همراه پیامبر(ص) در مباهله شرکت کرده بودند، افزود: نجرانی ها گفتند ما با کودکان مباحثه نمی کنیم و باید انصار و مهاجرین در مباحثه حضور داشته باشند که پیامبر(ص) در جواب آنها فرمود اصحاب، انصار و مهاجرین من این بزرگواران هستند.

 

وی با بیان این که بعد از بحث و گفت‌وگوی پیامبر اسلام(ص) با گروه نجران، آنها متقاعد نشدند، افزود: زمانی که پیامبر اسلام(ص) قصد دعا کردن داشت، هوا تیره و تار شد که این وضعیت منجر به اقرار نجرانی ها شد، اما در نهایت همه آنها مسلمان نشدند.

 

به گفته وی، مباهله یکی از معجزات پیامبر اسلام(ص) است که در این روز با نازل شدن آیه مباهله بر پیامبر اسلام(ص)، گروه نجران به حقانیت ایشان پی بردند و عده ای از آنها مسلمان شدند.

 

حجت الاسلام کاظمی دهه آخر ذی الحجه را متعلق به اهل بیت(ع) دانست و گفت: در روز 25 ذی الحجه نیز آیه ویطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیتِیمًا وَأَسِیرًا در شأن اهل بیت(ع) نازل شد که در این آیه خداوند می فرماید به یتیم، فقیر و اسیر طعام می دهند، با وجود احتیاجی که به آن دارند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که آیه تطهیر سند معصومیت و طهارت اهل بیت(ع) است، گفت: در این دهه باید با استناد به آیات قرآن کریم به تبیین جایگاه و عظمت خاندان عصمت و طهارت پرداخت تا با هجمه های دشمن علیه دین مبین اسلام و انحرافات مقابله شود./1307/202/ب1

ارسال نظرات