۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۹۳۷۴۸
رییس تبلیغات اسلامی مانه و سملقان:

مسجد محور اصلی عزاداری هیئات مذهبی در ماه محرم باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان با تأکید بر اینکه مساجد اصلی ترین جایگاه هیئات مذهبی هستند، افزود: باید عزاداری هیأت های مذهبی در ماه محرم با محوریت مساجد برگزار شود.
حجت الاسلام پروين - رييس تبليغات اسلامي مانه و سملقان

حجت الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: نهاد تبلیغات اسلامی به همراه ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی شهرستان مانه و سملقان به منظور برگزاری هر چه بهتر مراسمات عزاداری این ماه، برنامه ریزی ویژه ای کرده اند.

 

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه های فرهنگی و مذهبی مانه و سملقان در زمینه برگزاری برنامه های ماه محرم و عاشورای حسینی مشارکت فعالی دارند، افزود: در ماه محرم نهاد تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان برنامه هایی از قبیل اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی و برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به منظور ارائه بایدها و نبایدهای تبلیغی و سرفصل های فعالیت در ماه محرم امسال به روحانیان اعزامی را در دستور کار خود دارد.

 

حجت الاسلام پروین ادامه داد: همایش طلایه داران تبلیغ چند روز مانده به آغاز ماه محرم با حضور روحانیان اعزامی و بومی، مسؤولان هیئات مذهبی، مداحان و ائمه جماعات مساجد شهرستان برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری همایش آموزشی و توجیهی امر به معروف و نهی از منکر ویژه اعضای تشکل های دینی مردمی، اصناف و بازاریان، برگزاری گفتمان های دینی با موضوع عاشورای حسینی در مدارس و دانشگاه ها، برپایی ایستگاه صلواتی و غیره برخی دیگر از برنامه های پیش بینی شده ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی شهرستان مانه و سملقان برای برگزاری در ایام محرم است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی شهرستان مانه و سملقان با تأکید بر پیگیری و رفع مسائل مربوط به اعزام مبلغان و روحانیان در دهه اول ماه محرم الحرام به مناطق مختلف شهرستان، تصریح کرد: باید تمامی ملزومات و موارد اعزام این روحانیان پیش از فرا رسیدن ماه محرم بررسی و رفع شوند تا خدای ناکرده در زمان اعزام این روحانیان به مساجد روستایی و دورافتاده، مشکلات احتمالی مانع نشوند.

 

حجت الاسلام پروین در ادامه با تأکید بر برگزاری عزاداری پرشور و شعور از سوی هیأت های مذهبی شهرستان در ماه محرم امسال، اضافه کرد: اعضا و مسؤولان هیئات مذهبی می بایست در برنامه های مداحی، سینه زنی و سخنرانی این ماه به تبیین و تشریح اهداف قیام عاشورا نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه مساجد اصلی ترین جایگاه هیئات مذهبی هستند، افزود: باید عزاداری هیأت های مذهبی در ماه محرم با محوریت مساجد برگزار شود.

 

حجت الاسلام پروین تبیین معارف اسلامی و مکتب حسینی از جمله اعتقادات، اخلاق، احکام، سیره ائمه اطهار(ع) و تشکیل حلقه‌های قرآنی اعم از قرائت ترجمه، مفاهیم و تفسیر در هیئات مذهبی را از دیگر رویکردهای نهاد تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان برای ماه محرم سال جاری برشمرد.

 

وی شروع تمامی مجالس و محافل عزاداری با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم همراه با ترجمه آیات، اقامه نماز در اول وقت از سوی عزاداران حسینی و توجه ویژه به برپایی نماز ظهر عاشورا، اهتمام به استفاده از روحانی و خطیب توانا و آگاه در هیئات مذهبی، توجه به ادعیه و زیارات ائمه اطهار(ع) به عنوان برنامه جدی هیئات و استفاده از پیام های عاشورا و روایات ائمه اطهار(ع) در پرچم ها، کتیبه‌ها و پوسترهای سطح شهرستان را از دیگر رویکردهای اداره تبلیغات اسلامی مانه و سملقان برای ماه محرم امسال ذکر کرد./9314/302/ب1

ارسال نظرات