۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۹۶۳۶۶
رییس شورای هیأت‌های مذهبی فارس خبر داد:

عزاداری متحد هیئات مذهبی شیراز در تاسوعا و اربعین برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هیئات مذهبی فارس از برگزاری عزاداری متحد در تاسوعا و اربعین حسینی در شیراز خبر داد.
هيئت هاي مذهبي فارس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان فارس، مظفر مختاری رییس شورای هیأت های مذهبی فارس در نشست خبری امروز گفت: مانند سالهای گذشته در روز تاسوعا و اربعین حسینی مراسم عزاداری متحد تمامی هیأت های استان فارس در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: به طور حتم در تاسوعا و اربعین سال جاری شاهد حضور گسترده تری از عزاداران حسینی در حرم مطهر خواهیم بود.
 
مختاری با اشاره به اینکه در حاضر 504 خیمه در شیراز برپاشده است، گفت: در کل استان فارس 700 هیئت عزاداری فعالیت می کنند که 525 هیئت دارای اساسنامه هستند.
 
رییس شورای هیئات مذهبی فارس ادامه داد: 120 هیئت مذهبی بانوان نیز فعال هستند.
 
مختاری ادامه داد: خوشبختانه با برنامه ریزی های منسجم انجام شده شاهد یک نظم و انضباط بسیار مناسب در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در استان فارس هستیم.
 
وی در خصوص نظارت بر پخت نذری نیز تاکید کرد: با توجه به مباحث مختلف موجود، 13 اکیپ سرکشی و نظارت بر پخت نذری فعالیت خود را از روز اول محرم آغاز کرده اند.
 
رییس شورای هیئت های مذهبی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاسیه پیرغلامان در شیراز نیز گفت: متاسفانه شایعات مختلفی در خصوص هزینه کرد این مراسم پخش شده در حالیکه این اجلاسیه بزرگ با کمترین هزینه های ممکن برگزار شد.
 
رییس شورای هیئت های مذهبی فارس در پایان گفت: کل هزینه های این اجلاسیه کمتر از 700 میلیون تومان بود که بیش از 350 میلیون تومان آن بابت هزینه های حمل و نقل پیرغلامان در درب منازل تا محل برگزاری اجلاسیه بوده که این موضوع در دستورکار اجلاسیه در تمامی کشور قرار دارد. در این راستا استانداری فارس 250 میلیون و شهرداری شیراز نیز 200 میلیون تومان کمک کردند. /839/302/ب3
ارسال نظرات