۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۹۶۳۷۱
آیت الله صفایی بوشهری:

نخستین وظیفه‌ عالم قرار گرفتن در مسیر کمال الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این‌که نخستین وظیفه‌ عالم این است که در مسیر کمال الهی قرار گیرد و دیگران را نیز به این مسیر هدایت کند، گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی هدایت انسان به اوج کمال و معنویت بشری است.
جلسه تفسير قرآن آيت الله صفايي بوشهري در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، نخستین همایش ملی شهدای دانشجو با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر صبح امروز در بوشهر برگزار شد.

 

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این همایش با تبیین جایگاه علم و عالم گفت: نخستین وظیفه‌ عالم این است که در مسیر کمال الهی قرار گیرد و دیگران را نیز به این مسیر هدایت کند و یکی از اهداف انقلاب اسلامی هدایت انسان به اوج کمال و معنویت بشری بوده است.


وی افزود: شهدای دانشجو والاترین مقام را در عرصه‌ علم در تاریخ جهان دارند زیرا هم در زمینه‌ دانایی بهره‌ای دارند و هم تعهد خود را در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انسانی و اسلامی به نحو شایسته انجام داده‌اند.


امام جمعه بوشهر اضافه کرد: امپراتوریِ سلطه به‌دنبال استحاله‌ هویت دینی و ملی جوامع برای تسلط بر مراکز قدرت و سلطه بر منابع ثروت است که باید برای آزادیِ علم از چنگال آنها مبارزه کرد.


یوسف قیصری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر هم گفت: این دانشگاه حفظ و نشر فرهنگ شهادت و تکریم شهیدان را از وظایف خود می‌داند.

در این همایش یک روزه در سالن همایش دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی 12 مقاله‌ برتر ارائه شد./833/202/ب1

ارسال نظرات