۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۹۶۵۱۴
امام جمعه محمودآباد:

امر به معروف ناهنجاری‌ها و انحرافات اجتماعی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمودآباد عصر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر  که در سالن الغدیر این شهرستان برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری سومین امام شیعیان گفت: دشمن فهمیده است که با نهضت اباعبدلله‌الحسین(ع) نمی‌شود مبارزه کرد.

 

وی افزود: دشمن به‌دنبال آن است تا اهداف قیام امام حسین(ع) به ‌فراموشی سپرده شود، تلاش عده‌ای برای جدا کردن جوانان از جامعه و عموم مردم به‌نام امام حسین‌(ع)، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا امر به معروف و نهی از منکر از جامعه رخت بربندد.

 

خطیب جمعه محمودآباد با اشاره با آیات قرآن کریم، گفت: از ویژگی‌های انسان صالح، امر به معروف و نهی از منکر است و همه باید تلاش کنیم اهمیت این دو واجب الهی برای خودمان جا بیفتد.

 

حجت الاسلام موسوی با استناد به کلام نورانی پیامبر گرامی اسلام(ص)، اظهار داشت: بهترین مردم کسی است که امر به معروف و نهی از منکر کند و تقوا پیشه کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: امیدواریم ستاد امر به معروف و نهی از منکر به زودی در همه شهرها فعال شود چرا که امر به معروف یک تکلیف الهی و وظیفه قانونی است.

 

وی، امر به معروف و نهی از منکر را ضروری در اسلام دانست و با بیان این خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش‎های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه محمودآباد با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.

 

وی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را شیرین ترین، ماندگارترین و مؤثرترین نوع تعامل اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: عاملان و دست اندرکاران پدیده امر به معروف و نهی از منکر قبل از انجام وظیفه خود، باید مهربانی خود را به گیرندگان پیام نشان دهند و این مهم نقطه حساس این کار است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ائمه معصومان‌(ع) در ادای این رسالت الهی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حتی فراتر از محدوده رسالت خویش بر این کار اصرار ورزیدند، خاطرنشان کرد: تلاش و اصرار آنان به سبب اهمیت این فریضه الهی بود.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمن گفت: متأسفانه تهاجم فرهنگی غرب علیه ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی، آموزه امر به معروف را دخالت بی‌جا در امورات روزمره معنا کرده و اقدام به آن را ناپسند جلوه داده است و تأسف آنکه بسیاری در جامعه خودمان نیز تحت تاثیر این تهاجم قرار گرفته و نسبت به آن دید منفی داشته و آثار گرانقدر آن را فراموش کردند و این در حالی است که امروز غرب برای برون‌رفت از منجلاب فساد و تباهی خود به دنبال گمشده‌ای می‌شود تا آنان را از این گمراهی نجات دهد.

 

خطیب جمعه محمودآباد با بیان این که این گمشده همان امر به معروفی است که دین مبین اسلام به مردم توصیه و تاکید کرده است، تصریح کرد: امر به معروف یک تکلیف الهی و وظیفه قانونی است و چون از لایه‌های متعدد و پیچیده‌ای برخوردار است از این رو باید سطح و درجه اهمیت آن مشخص شود و بر اساس آن اولویت‌بندی شود.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: تردیدی وجود ندارد که بدحجابی، مزاحمت‌های خیابانی و پوشیدن لباس‌های غیرمتعارف و نمونه‌هایی از این دست منکر بوده و در جای خود نیازمند عکس‌العمل مطلوب است.

 

وی در پایان تاکید کرد: آنچه نیاز و لازم است بدان توجه ویژه شود آن است که باید بدانیم که همه مأموریت‌ها و کارکردهای امربه معروف محدود و محصور به موارد فوق نیست و باید توجه داشته باشیم که این منکرهای درجه دوم ریشه در منکرهای بزرگتر دارد که اگر آن ریشه قطع شود این شاخ و برگ‌ها نیز به تدریج خشک خواهند شد./950/202/ب1

ارسال نظرات