۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۲۹۶۷۹۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عرفان‌های دروغین دین مردم را هدف قرار داده‌‌اند/ تصدیق دروغ ایمان را از بین می‌برد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمنی انصاریان درباره ظهور عرفان‌های دروغین، گفت: عرفان‌های نوظهور سبب جدایی‌ها و کج‌رفتاری‌های دینی متعددی در جامعه شده‌اند و ظاهرسازی زیبا مردم را فریب می‌دهند.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد برجسته حوزه علمیه، غروب سه‌شنبه 28 مهر‌ماه در حسینیه علوی تهران، گفت: کلمه رجل که ظاهر لغوی آن به معنا مرد است، به این معنا که عده‌ای پیش‌رو و جلودار هستند.

 

وی افزود: مردم باید افرادی که در طول تاریخ برای بشریت تلاش کردند را محترم بشمارند و سخنان الهی آنان را بپذیرند، زیرا مخالفت با این بزرگان و انکار آن‌ها جرم  و عمل بسیار زشتی است.

 

استاد برجسته اخلاق با بیان مطلبی درباره سطح تشخیص افراد، اظهار داشت: امت‌ها به‌طور ذاتی خوب و بد را تشخیص می‌دهند، از این‌رو افراد نباید کسانی را که در تاریخ برایشان زحمت کشیده‌اند را انکار کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با انتقاد شدید از وضعیت کنونی یمن، بیان داشت: امروز مردم شیعه و مظلوم یمن زیر چکمه‌های سعودی صهیونیستی در حال له شدن هستند و فجیع‌ترین وقایع علیه آن‌ها در حال رقم خوردن است.

 

وی با بیان مطلبی در ارتباط با خط فکری رسول خدا(ص)، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) به یکی از سفیران هدایت خود که راهی یمن بود، فرمودند؛ «من تو را هشدار می‌دهم از این‌که گفتار راستگویی را منکر شوی و تکذیب کنی، ضمن این‌که بسیار مراقب باش تا دروغ‌گویی را تایید کنی».

 

حجت الاسلام  والمسلمین انصاریان با انتقاد شدید از تفکر «عرفان‌های دروغین»، تصریح کرد: عده‌ای در سال‌های اخیر زیر لغات زیبا دین‌های عجیبی را ایجاد کردند، ادعاهای این افراد از پیامبران بسیار بیشتر است، بسیاری از تفکرات این افراد سبب شده است مردم از حجاب و نماز دوری کنند، جنایت و ظلم‌های متعددی نیز در زیر سایه این تفکرات به‌وجود آمد که ریشه آن در تصدیق دروغ بود.

استاد برجسته حوزه علمیه، اظهار داشت: اگر در زندگی دروغ را تصدیق کنیم، حجاب، ایمان و حتی آخرت ما نیز از بین می‌رود، اما در نقطه مقابل وقتی راستی را دنبال کنیم دقیقا انسان به مراتب بزرگ انسانی می‌رسد.

 

وی با تقبیح رفتارهای بی خدایان در جامعه، ابراز داشت: امروز در جامعه افرادی هستند که افکار منحرف دارند و از اسلام دوری می‌کنند، این افراد هر چقدر هم تلاش کنیم آگاه نمی‌شوند و تا ابد در جهل می‌مانند.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان درباره زندگی فرعون، گفت: فرعون در لحظات آخر زندگی و زمانی ‌که در حال غرق شدن بود به خدای موسی(ع) ایمان آورد، اما بر اساس آیات کلام الله این ایمان ارزشی نداشت و او به سعادت هرگز نرسید.

استاد برجسته اخلاق در پایان با اشاره به یوم الحسرة، تأکید کرد: گاهی افراد بسیار بد، چاقوکش و یا حتی عرق‌خور طوری توبه می‌کنند که تا حد اولیای الهی بالا می‌روند، به همین دلیل عده‌ای که توبه نکردند حسرت می‌خورند، به این دلیل روز قیامت را یوم الحسرة می‌نامند./856/202/ب2

ارسال نظرات