۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۹۷۷۸۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با صدور بیانیه‌ای خبر داد؛

راه ‌اندازی موکب قمر بنی هاشم در اربعین حسینی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با صدور بیانیه ای، از راه ‌اندازی موکب قمر بنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری در اربعین حسینی در کشور عراق خبر داد و بر حمایت همگانی از موکب این استان در ایام اربعین حسینی تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با صدور بیانیه ای، از راه ‌اندازی موکب قمر بنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری در اربعین حسینی در کشور عراق خبر داد و بر حمایت همگانی از موکب این استان در ایام اربعین حسینی تأکید کرد.

 

در این بیانیه آمده است:

همانا به‌ خاطر شهادت حسین(ع) حرارتی در قلوب مؤمنین ایجاد می ‌شود که هرگز به سردی نمی ‌گراید، منشأ این حرارت و عشق حسینی را در سخن مشهور «ان کان دین محمدا لم یستقم الا بقتلی فیا سیوف خذینی» می ‌توان یافت که سبب گردیده امام حسین(ع) به خاطر احیای «اسلام ناب محمدی»، ذبح عظیم تاریخ شود.

 

اینک نیز در حساس ‌ترین پیچ تاریخی، این خون حسین بن علی(ع) است که در رگ‌ های آزاده‌ خواهان و مسلمانان به جوش درآمده و بزرگ‌ت رین اجتماع بشری در اربعین حسینی را، در نهایت صلح و محبت و مودت و انسانیت و آزاده ‌خواهی پدید آورده است.

 

راهپیمایی و زیارت اربعین، نشان مؤمنین، جلوه‌ گر عظمت اجتماعی مسلمین و میعادگاهی برای «تشکیل تمدن اسلامی» و نشانی از عزم ملی و حضور حماسی مردم شریف ایران اسلامی و جهانی است.

 

از طرف دیگر یکی از بزرگترین افتخارات مردم استان چهارمحال و بختیاری در طول تاریخ بعد از اسلام، مزین بودن به مدال عاشقی و خادمی اهل بیت عصمت و طهارت می‌باشد که این افتخاری است ماندگار و مانا.

 

اینک که با همت و تلاش گسترده مسؤولان استان و جمعی از عشاق و خدمتگزاران حسینی و هم استانی‌ های عزیزمان، زمینه حضور و خدمت ‌رسانی مردم شریف استان در راهپیمایی اربعین حسینی به ‌واسطه «موکب قمر بنی هاشم(ع)» در مسیر نجف به کربلا برای پذیرایی از زوار حسینی در اربعین بوجود آمده است، برازنده و شایسته مردم این استان است تا با خروشی حسینی و همتی ابوالفضلی در ایام برگزاری اربعین امسال صحنه ‌های ماندگاری را خلق کنند و ضمن همکاری با ستاد این برنامه بجاست که با شعار «هر نفر میزبان یک زائر اربعین حسینی» به پیشواز این مراسم نورانی برویم و با همتی شایان توجه در این همایش بزرگ آیینی مذهبی سهیم شویم؛ باشد که مورد عنایت حضرت سیدالشهدا(ع) و امام زمان مان (عج) قرار بگیریم./9457/203/ب3

ارسال نظرات