۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۹۸۱۷۴
نماینده مردم بجنورد در مجلس:

آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر نقش مؤثری در تعالی فرهنگی جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب و ابلاغ طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: در روند اجرای این قانون آموزش مناسب آمران به معروف و ناهیان از منکر نقش مؤثری در تعالی فرهنگی جامعه خواهد داشت.
قاسم جعفري نماينده مردم بجنورد در مجلس شوراي اسلامي

قاسم جعفری نماینده مردم شهرستان های بجنورد در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به تصویب طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن پس از تأیید شورای نگهبان، اظهار کرد: جای این قانون در جامعه به شدت احساس می شد.

 

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مسأله ای مهم و از فرایض دینی است، اضافه کرد: پیش از تصویب قانون مزبور افرادی که در جامعه اقدام به انجام امر به معروف و نهی از منکر می کردند پشتیبانی نمی شدند و در حالی که برای ادای واجب الهی خود اقدام کرده بودند، مسائل و گرفتاری هایی برای آنها پیش می آمد.

 

جعفری ادامه داد: در بسیاری از موارد آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد تعرض و تهدید قرار گرفته و حتی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر برخی نیز شهید شدند اما به واسطه وجود خلاءهای قانونی، پشتیبانی درستی از این افراد صورت نمی گرفت.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اما یکی از اقدامات مهم و ماندگار مجلس نهم تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بود که اجرای آن سبب می شود افرادی که اقدام به انجام واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر می کنند، دغدغه ای بابت عدم پشتیبانی های قانونی نداشته باشند.

 

وی تصریح کرد: پس از تصویب قانون مزبور در مجلس و تأیید آن در شورای نگهبان و ابلاغ آن برای اجرا، می توان گفت اکنون آمران به معروف و ناهیان از منکر از نظر روانی احساس آرامش می کنند چرا که دیگر پشتیبانی های قانونی از آنها وجود دارد.

 

این دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی تأکید کرد: البته در این قانون اجرای امر به معروف و نهی از منکر برای عموم مردم تنها در حد تذکر لسانی پیش بینی شده و مردم به هیچ عنوان حق ندارند در اجرای امر به معروف و نهی از منکر به بهانه جلوگیری از منکرات، برخوردهای اجرایی و یدی داشته باشند اما تذکر لسانی وظیفه همه آنها است.

 

جعفری ادامه داد: مراحل بالاتر از تذکر لسانی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر بر عهده مسؤولان و متولیان و ضابطان این موضوع بوده که در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز کم و کیف آن پیش بینی شده است.

 

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همه مردم و مسؤولان می بایست در قبال احیا و اجرای فرایض الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احساس مسؤولیت کنند، خاطرنشان کرد: اگر این دو فریضه الهی به درستی در جامعه اجرایی شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های موجود از بین رفته و جامعه به مراتب سالم تری خواهیم داشت.

 

جعفری تصریح کرد: البته در روند اجرای این قانون آموزش مناسب آمران به معروف و ناهیان از منکر نقش مؤثری در تعالی فرهنگی جامعه خواهد داشت به همین دلیل می بایست به این مهم نیز توجه ویژه ای شود./9314/302/ب3

 

ارسال نظرات