۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۹۸۶۰۷
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

جشنواره علامه حلی فرصتی برای تقویت فن نویسندگی در طلاب است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید ذوق نویسندگی در میان طلاب تقویت شود، گفت: امروز مدارس علمیه باید بسترهای لازم را برای تقویت بنیه پژوهشی طلاب فراهم کنند.
جشنواره علامه حلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان در قائمشهر، برگزاری نخستین جشنواره استانی علامه حلی در مازندران را فرصت خوبی برای شناسایی استعدادهای پنهان در میان طلاب دانست و خاطرنشان کرد: کشف استعداد مهم ترین هدف برگزاری جشنواره علامه حلی به صورت استانی است.

 

وی جشنواره استانی علامه حلی را فرصتی برای رقابت طلاب جوان در عرصه پژوهش عنوان کرد و با بیان این که به حتم برگزاری استانی این جشنواره در شناسایی طلاب جوان پژوهشگر کمک شایانی خواهد کرد، افزود: حوزه علمیه از همه ظرفیت های موجود در جهت برگزاری اثرگذار و ارزشمند این جشنواره استفاده خواهد کرد.

 

حجت الاسلام زارع از آموزش و پژوهش به عنوان دو بال برای تعالی علمی در حوزه یاد کرد و با اشاره به این که همراهی آموزش و پژوهش در حوزه یک طلبه را به قله های علم و دانش هدایت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر پژوهش در مدارس علمیه به طور مطلوب تقویت نشده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید نگاه فعالیت های پژوهشی در میان طلاب تقویت شود، گفت: مسأله پژوهش باید به شیوه ای هدفمند و با سازوکاری مشخص در مدارس علمیه دنبال شود تا به یک نتیجه مثبت ختم شود.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران بر ضرورت مشارکت همه مدارس علمیه استان در برگزاری هر باشکوه تر این جشنواره تأکید کرد و افزود: در حال حاضر دبیرخانه، شورای علمی و هیأت داوران این جشنواره در استان شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر ظرفیت های خوبی در مباحث پژوهشی در مدارس علمیه استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت های ارزشمند در جهت رشد و گسترش پژوهش در مدارس علمیه بهره گیریم.

 

حجت الاسلام زارع با بیان این که متأسفانه امروز استعدادهای بسیاری در میان مدارس علمیه وجود دارد که تاکنون مغفول مانده است، تصریح کرد: باید طلاب توانمند و مستعد در عرصه پژوهش شناسایی شود تا شاهد زمینه رشد و تقویت آنها را فراهم کرد.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید ذوق نویسندگی در میان طلاب تقویت شود، بیان داشت: امروز مدارس علمیه باید بسترهای لازم را برای تقویت بنیه پژوهشی طلاب فراهم کنند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر طلاب و اساتید پژوهشگر و محقق در مدارس علمیه شهرستان ها هستند که به دلیل فراهم نبودن بستر فعالیت های پژوهشی از ظرفیت آنها به خوبی استفاده نمی شود.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: مدارس علمیه استان دارای ظرفیت بسیار بالایی در عرصه تحقیق و پژوهش هستند که با شناسایی آنها می توان قدم های بسیار مناسبی در عرصه پژوهش مدارس علمیه برداشت.

 

وی همچنین بر ضرورت تشکیل کانون های علمی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: این کانون برای حمایت و تقویت از نخبگان و مستعدان مدارس علمیه ضروری است.

 

حجت الاسلام زارع حمایت از طلاب نخبه و مستعد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید با برگزاری کلاس های فو العاده برای این افراد در تشویق طلاب دیگر در تقویت پایه های علمی خود گام بردارم./950/202/ب1

ارسال نظرات