۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۹۸۹۴۵
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

اعدام آیت الله نمر سبب خروش امت سلامی علیه آل سعود خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای حوزه علمیه با محکوم کردن تأیید حکم اعدام آیت الله نمر از سوی دولت آل سعود، گفت: رژیم سفاک آل سعود باید بداند هر گونه اقدامی در این باره سبب خروش امت اسلامی علیه آنها خواهد شد.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سیدمحمود جلالی نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، امروز امروز در جمع طلاب و روحانیان این شهرستان  با بیان این که از ویژگی های اهل تقوی این است که خدای منان را در هر شرایطی ناظر بر اعمال خویش می دانند، تصریح کرد: اهل تقوی خدا را بر همه اعمال خود حاضر و ناظر می بینند و این خداوند متعال است که به تمام اعمال ما آگاه است زیرا او خالق انسان است.

 

وی با اشاره به آیه چهار سوره مبارکه حدید افزود: خدای متعال هر آنچه که در زمین فرو می رود و آنچه استخراج می شود و آنچه که از آسمان نازل می شود و بالا می رود را خدا می داند و هر کجا باشید خدا به همراه شماست و به کارهای شما بصیر است.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که هدای متعال عالم به روح انسان هاست که بعد از مرگ به سمت ملکوت اعلی می رود بیان کرد: در روایت آمده که ارواح مومنین در جایی خوب مجتمع می شوند و مومنانی که اعمال صالح و شایسته انجام داده اند به آن ارواح صالح ملحق می شود.

 

وی ادامه داد: اهل تقوی باید خدا را بر کارهای خود ناظر بداند و حسادت و ریا را از زندگی دور کرد و بر یتیمان سرکشی کرد و با آنان به نیکی رفتار کرد.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که هر سال که می گذرد بر تجلی عاشورا و شور عاشورایی افزوده می شود، عنوان داشت: علت این افزایش تجلی و شور حسینی این است که مکتب حسینی دارای پیام ها و عبرت های مهمی است که با گذشت زمان کهنه نمی شود.

 

امام جمعه فریدونکنار در ادامه سخنان خود با اشاره به اعلام اعدام شیخ نمر از سوی رژیم سعودی تصریح کرد: این یک حرکت وقیحانه و عاجزانه است و هنگامی که مشاهده کردند در میدان رزم حریف یمنی ها و شیعیان اباعبدالله نمی شودند به فکر افتادند تا مثل اجداد کثیف خود که روز عاشورا را پدید آوردند به چنین کار پلیدی روی آورند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که مراجع و عفو بین الملل و شخصیت های دینی، عربستان را از این کار بر حذر داشته اند، گفت: اگر رژیم سعودی بی تجربگی کند و بدون رعایت موازین کار نسنجیده ای انجام دهد تبعات این فاجعه دامن آنها را خواهد گرفت و حکام سعودی باید بدانند که ملت های آزاده و علی الخصوص مسلمین و شیعیان در سراسر جهان آرام نخواهند بود و انتقام این عالم ربانی را از آل سعود خواهند گرفت.

 

وی بیان کرد: شیخ نمر کاری که در مجامع بین المللی جرم شناخته شود و مجازاتی چون اعدام داشته باشد انجام نداده است.

 

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به روز سیزدهم آبان ماه و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، خاطرنشان کرد: در سیزدهم آبان ماه وقایعی همچون بازداشت امام خمینی(ره) و تبعید ایشان به ترکیه در سال 1343، یورش ایادی و مزدوران شاه به دانشجویان و دانش آموزان در سال 1357 و سوم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام اتفاق افتاده که روز تشخیر لانه جاسوسی آمریکا روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز شعار مرگ بر آمریکا است.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: تا زمانی که خوی استکباری در آمریکا وجود دارد شعار مرگ بر آمریکا ادامه خواهد داشت و الان نیز هنوز آن خوی استکباری در آمریکا ادامه دارد.

 

امام جمعه فریدونکنار در ادامه با بیان این که چرا ما باید بگوییم "مرگ بر آمریکا" و شمردن علت های آن تصریح کرد: آمریکا غیر قابل اعتماد و عهد شکن است و بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیای امروز است که هنوز جنایاتی را در فلسطین، یمن، افغانستان مرتکب می شود.

 

حجت الاسلام جلالی در ادامه علل شعار مرگ بر آمریکا، گفت: اسلام هراسی و ایران هراسی را در دنیا تبلیغ کرده که رهبر روسیه اذعان می کند ما در این زمینه فریب تبلیغات آمریکا را خوردیم و باور کرده بودیم که ایران می خواهد سلاح هسته ای بسازد و خطر برای جامعه جهانی محسوب می شود.

 

وی با بیان این که افسار آمریکایی ها در دستان صهیونیست هاست و صهیونیست نیز دشمن خونخوار اسلام و ایران است، بیان کرد: کودتای 28 مرداد و سقوط دولت مصدق از سوی آمریکا اتفاق افتاد و حمایت همه جانبه از شاه نیز توسط آمریکا بود.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نور علم و دانش در کشور ما خاموش شده بود که همه بر اساس حمایت های آمریکا بود و ایرانی ها را وحشی می نامیدند و به ایرانی ها توهین می کردند و حق توحش می گرفتند.

 

وی با بیان این که امروزه در دنیا مشخص شده که چه کسی وحشی است و خوی وحشی گری دارد و همه اینها به برکت جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام اسلامی مشخص شده که وحشی مزدوران آمریکا هستند که زنان و بچه ها را به بدترین وضع میکشند.

 

حجت الاسلام جلالی با تاکید بر این که آمریکایی ها کسانی هستند که برای سرنگونی جمهوری اسلامی از منافقین و صدام حمایت های مالی و نظامی می کردند، بیان داشت: حمایت از گروه های تروریستی و منافقین و تحریک صدام و برپایی جنگ تحمیلی از ناحیه آمریکا بوده است که با هدف سرنگونی جمهوری اسلامی طرح و برنامه ریزی شده بود.

 

وی با اشاره به مسأله برجام و موافقت مشروط آن از سوی مقام معظم رهبری افزود: در توافق برجام اگر نامه عالمانه و روح افزای مقام معظم رهبری نبود چه بسا در همین توافق هم کارشکنی و حقه بازی می کردند و الان هم شاهد هستیم لغو تحریم ها را رسما اعلام نمی کنند.

 

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: میلیاردها سرمایه ایران را بلوکه کردند در حالیکه ملت ایران در تنگنای شرایط اقتصادی نیازمند به آن اموال است.

 

وی با بیان این که همه مواردی را که ذکر شد از علت های شعار مرگ بر آمریکا است و با چنین شرایطی فقط باید مرگ را برای آنها خواستار شد، خاطرنشان کرد: برکت خون شهدا  ،مکتب امام حسین(ع) و عاشورا است که به کشور ما عزت داده است و باید برای شهدا ارزش قائل که ما به خاطر آنها الان صاحب استقلال هستیم./950/201/ب3

ارسال نظرات