۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۹۹۶۵۰
متولی مدرسه علمیه نبی اکرم تهران:

جامعه امروز با زندگی و تاریخ ائمه معصومین فاصله گرفته‌اند

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) با بیان اینکه جامعه امروز با زندگی و تاریخ ائمه معصومین فاصله گرفته‌اند، گفت: در جامعه کنونی ما تنها قشر محقق و اندیشمند به سراغ این آثار می‌روند و مردم ما از این آثار گران‌بها دور مانده‌اند.
آيت الله نجفي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ضیاالدین نجفی تهرانی، متولی مدرسه علمیه پیش از ظهر امروز 12 آبان در جلسه اخلاق که در مدرسه علمیه نبی‌اکرم(ص) واقع در خیابان نبی اکرم(ص) تهران برگزار شد با بیان اینکه جامعه امروز با زندگی و تاریخ ائمه معصومین فاصله گرفته‌اند ابراز داشت: در جامعه کنونی ما تنها قشر محقق و اندیشمند به سراغ این آثار می‌روند و مردم ما از این آثار گران‌بها دور مانده‌اند.

 

وی پیشاپیش شهادت امام سجاد(ع) را تسلیت عرض کرد و گفت: طلاب باید در این روزها از فرصت استفاده کرده و با شناخت و مطالعه آثار مرتبط به امام سجاد(ع) بالاخص صحیفه سجادیه، به شناخت بهتر مردم نسبت به این امام معصوم یاری کنند.

 

امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

این متولی حوزه علمیه با اشاره به روایت پیامبر(ص) «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» بیان داشت: امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، یعنی کسی که می‌خواهد در مسیر حق به بینش دست پیدا کند، باید با چراغ هدایت که عقلانیت و روحانیت است، حرکت کند؛ عقلانیت و روحانیت تولیتش به دست انبیا و ائمه معصومین(ع) است.

 

آیت‌الله نجفی در ادامه با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِیراً  وَ داعِیاً إِلَی اللهِ بِإِذْنِهِ وَ سِراجاً مُنِیراً»، گفت: پیامبر(ص) همیشه در همه جا حضور داشته است و اینکه دیگران را به آینده امیدوار می‌کردند از این جهت کسانی که در نزد ایشان بودند همیشه نشاط داشتند البته باید یاد آور شد که ایشان در برخی اوقات نیز هشدار می‌دادند.

 

طلاب باید همیشه مشورت کنند

وی با بیان اینکه برخی از جلسات عرفان اسلامی انسان را به بی راهه می‌کشاند، تأکید کرد: طلاب نباید بدون مشورت با اساتید به هر مجلسی عرفانی وارد شوند چرا که برخی از مجالس خلاف ظاهر‍‌شان انسان را به گناه و خسران می‌کشاند.

 

این متولی حوزه علمیه اظهار داشت: طلاب باید صله ارحام را ارج نهند و بین مردم حضور پیدا کنند و آن‌ها را بشارت بدهند و در پی امر به معروف و نهی ار منکر آنان باشند.

 

وظیفه اصلی طلبه حرکت به سمت خداوند است

آیت‌الله نجفی یادآور شد: وظیفه اصلی طلبه حرکت به سمت خداوند است و باید در خلوت و جلوت به خودسازی خود بپردازد و آنچه که سبب هدایت خود و دیگران می‌شود استمرار در این موضوع است.

 

وی با اشاره به اینکه علما با احترام به والدین خود به این مقام رسیدند، تأکید کرد: آنچه طلبه را به درجات عالی می‌کشاند احترام به والدین است و سعی‌ وی بر این باشد باشد که محبت را به خانواده و جامعه القا بکند؛ طلبه باید روح‌بخش خود و جامعه باشد و هرجا که گام می‌گذارد با احترام با دیگران برخورد کند.

 

آیت الله نجفی عنوان کرد: انسان باید امکانات مادی را که خداوند به وی ارزانی داشته را در راه خدا و برای آسایش مردم  مصرف کند.

 

شیعه هیچ‌وقت با استکبار جهانی صلح نمی‌کند

وی در پایان خاطر نشان کرد: تفکر و مکتب امام حسین(ع) بر پایه «مرگ سرخ بهتر از مرگ ننگین» استوار است و این سخن باید در زندگی یکایک ما تبلور پیدا کند و تا وقتی ‌که این سخن جریان دارد ما با استکبار جهانی صلح نخواهیم کرد./9668/202/ب2

ارسال نظرات