۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۹۹۸۱۲
مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون:

مادران نقش مؤثری در ارائه سبک زندگی عاشورایی دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) گفت: نقش تربیتی مادران در میان اعضای خانواده بسیار دارای اهمیت بوده زیرا مادر قدرت تغییر و تحول رفتاری را در بین اعضای خانواده دارد و اگر او بخواهد آغازگر ایجاد سبک زندگی عاشورایی در میان خانواده باشد به طور قطع در این هدف موفق خواهد شد.
 سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نرگس یاوران مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) سه شنبه شب در مدرسه شهید غیوری در مراسمی با محوریت سبک زندگی عاشورایی و نقش مادران در میان اعضای خانواده، گفت: بحث تدین در بین اعضای خانواده‌ برای مادران بسیار حائز اهمیت است.

 

یاوران با طرح این سوال که متدین بودن تنها محدود به یک زمان خاصی می‌شود؟ تصریح کرد: قطعا آن چیزی که شما مادران متدین به آن اعتقاد دارید مخصوص به ایام خاص نظیر محرم و یا ماه مبارک رمضان محدود نمی‌شود بلکه عاشورا در رفتار عملی هر شخصی به عنوان الگویی کامل محسوب می‌شود.

 

وی افزود: بر همین اساس تربیت نفس خود و فرزندان متوقف بر زمان خاص نمی‌شود زیرا هرگز نمی‌توان به صورت مقطعی به امر تربیت پرداخت.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) بیان کرد: نقش تربیتی مادران در میان اعضای خانواده بسیار دارای اهمیت بوده زیرا مادر قدرت تغییر و تحول رفتاری را در بین اعضای خانواده دارد و اگر او بخواهد آغازگر ایجاد سبک عاشورایی در میان خانواده باشد به طور قطع در این هدف موفق خواهد شد.  

 

یاوران اظهار داشت: امروز مادران باید بسیار کوشا باشند تا بتوانند بر روی خانواده خود اثر مثبت داشته و در راستای فرمایشات خداوند متعال و اهل‌بیت(ع) قدم بردارند.

 

وی افزود: با اهمیت دادن به سبک عاشورا در زندگی سبب کسب معنوییت بیشتر اعضای خانواده می‌شود و چون دین اسلام دین بصیرت است باید به این باور قلبی برسیم تا بتوان معنویت را کسب کرد.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) ابراز کرد: با شناخت امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) به عنوان دو الگوی قهرمان عاشورا ما می‌توانیم بیشترین تاثیر را در سبک زندگی عاشورایی داشته و هیچ ترس و واهمه‌ای در تربیت فرزندان خود نداشته باشیم.

 

یاوران گفت: در راستای الگوگیری از امام حسین(ع) و حضرت زینب(ع) ما باید به عنوان یک مسلمان خود را ملزم بدانیم که معارف دین را کسب کرده و به آن عمل کنیم، بحث الگو بسیار قابل اهمیت است و اینکه اهل بیت از جنس انسان خلق شدند به دلیل همین الگوگیری است.

 

وی بیان داشت: ما به عنوان یک مسلمان باید به دنبال الگو باشیم و قاعدتا 14 معصوم(ع) بهترین الگوها هستند که خداوند به ما معرفی کرده است و درقرآن آمده است که پیامبر(ص) هیچ چیزی را از روی هوا و هوس انجام نمی‌دادند پس آنان الگوی کامل هستند.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) در پایان خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید بهترین الگوها اهل‌بیت(ع) هستند پس برای اگو داشتن دو امر لازم است یک، ضرورت الگو داشتن دو، چه کسی صلاحیت بهتر از اهل بیت(ع) می‌تواند برای ما الگو باشد./813/202/ب1

ارسال نظرات