۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۳۰۰۳۵۴
حجت‌الاسلام ذوالنور:

شیعه واقعی بین دو خط انتظار و شهادت حرکت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: شیعه واقعی بین دو خط انتظار و شهادت حرکت می‌کند و این تمایزی بین مسلمانان شیعه و دیگر مسلمانان است.
300354 300354 300354 300354 300354

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه، امروز در مراسم بزرگداشت مدافعان حرم که در حسینیه فاطمه‌الزهرا سپاه سیدالشهدا استان تهران، با حضور سران لشکری و کشوری برگزار شد، گفت: شهادت امری حسی و معنوی است.

 

وی افزود: خداوند برای فهم عظمت شهادت از آن در قرآن به معامله با خدا نام برده است و فرموده که هر چه معامله بزرگتر باشد سود بیشتری عاید انسان می‌شود.

 

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: نخستین مدال شهدا مومن بودن آنها است و این لقب را خداوند به آنها داده است بنابراین جسد یک شهید با دیگران بسیار تفاوت دارند.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور اظهار داشت: شهدا با جان خود که با ارزش‌ترین کالای زندگی آنها است با خدا معامله کرده‌اند، پیامبر(ص) در این‌باره فرمودند: هیچ چیزی ارزش جان شما را ندارد پس جان خود را برای هر چیزی خرج نکنید اما معامله جان برای خدا با ارزش است.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند: هر شهید در قیامت 70 نفر را شفاعت می‌کند انسان‌ها در نهایت به هر نحوی از دنیا می‌روند پس چه بهتر که جان خود را برای خدا فدا کنند در این صورت سود سرشاری نصیب آنها می‌شود.

 

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه تصریح کرد: اگر شما در ساختمان‌های محکم نیز باشید مرگ به سراغ شما هم می‌آید اما چه خوب است که مرگ انسان انتخابی باشد زیرا این بدن‌ها برای مرگ خلق شده‌اند اما مرگ سرخ بسیار باارزش‌تر است.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور بیان داشت: شهید بدن و جسم خود را برای حفظ دین خدا در مقابل شمشیر قرار می‌دهد و این امنیت و آرامش مسلمانان از خون پاک شهدا است.

 

وی افزود: شیعه واقعی بین دو خط انتظار و شهادت حرکت می‌کند و این تمایزی بین مسلمانان شیعه و دیگر مسلمانان است.

 

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: خط سبز انتظار افق دوردست زندگی را نشان می‌دهد و آینده روشن در خط سبز انتظار به نمایش گذاشته می‌شود به این ترتیب شیعه در پوچی و سرگردانی گرفتار نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور ابراز کرد: شهادت مسیر شیعه را مشخص کرده و موتور محرکی است که آنها را از انحراف بازمی‌دارد، اگر کسی به فکر جهاد فی سبیل‌الله نباشد و مرگ او را در برگیرد به حالت جاهلیت مرده است.

 

وی اظهار کرد: امیرمومنان علی(ع) فرمودند: در راه خدا بجنگید تا سربلندی و عظمت را برای فرزندان خود به ارث بگذارید، شهدا اجازه نمی‌دهند سیاهی مرگ نزد آنان آید بلکه آنها به استقبال مرگ می‌روند.

 

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: امروز مردم سوریه و امثال آن بسیار مظلوم واقع شدند به طوری که 84 کشور در تشکیل گروه‌های تکفیری در سوریه دخالت دارند و این ظلم بزرگی به این ملت است، قرآن می‌فرماید چرا به ندای مظلومان لبیک نمی‌گویید.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: اگر کسی شبی را صبح کند و نسبت به غم و اندوه مسلمانان بی‌اهمیت باشد مسلمان نیست./813/202/ب1

ارسال نظرات