۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۰۲۲۲۹
امام جمعه زابل:

لبخند دشمن ما را گول نزند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کیخا گفت: اکنون استکبار شیوه‌ای نوین را انتخاب کرده و می‌خواهد نشان دهد که هرکس جلوی آن بایستد نابود می‌شود ولی ایران اسلامی با پیشرفت‌هایش خلاف این را نشان داد.
کيخا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علی‌اکبر کیخا، امروز در خطبه‌های نماز جمعه زابل، گفت: امروز جمعه 22 آبان و یکم ماه صفر سالروز ورود کاروان اسرای کربلا به شهر شام در سال 61 هجری قمری است.

 

امام جمعه زابل ادامه داد: خدا می‌داند در این ایام چه بر دل اهل بیت گذشت منزل به منزل و شهر به شهر خاندان عصمت و طهارت را گرداندند و چه اهانت‌هایی به پیامبر اکرم شد وقتی به دروازه شام رسیدند نقل می‌کنند که سه روز اسرا را بر در دروازه شهر نگه‌داشتند تا شهر را آذین ببندند اما اگر اینها خواستند اهانت کنند و اگر می دانستند بازتاب اهانت کردن‌شان چیست این کار را نمی کردند اینها فرصت مناسبی برای اهل بیت شد تا قیام عاشورا را گسترش دهند.

 

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران که از سوی سید بزرگواری به نام امام خمینی(ره) مثل قیام عاشورا، قیام علیه ظلم و ستم، قیام برای احیای دین و مبارزه با بی دینی و مبارزه با افکاری بود که داشت اسلام را از بین می برد تفکراتی که در حال از بین بردن حجاب بود با این قیام ناپدید شد و مادرانی چون زینب(س) فرزندان‌شان را کفن پوش و راهی جنگ کردند.

 

حجت الاسلام کیخا با اشاره به مقاومت ملت ایران افزود: یاران خمینی کبیر بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی ایستادگی کردند و سربلندی و عزت و آگاهی را دیدند از اول انقلاب دشمن را به زانو درآوردیم با ایمان به وعده های خداوند متعال نتیجه توکل و ایمان را دیدیم با این توکل و ایمان امروز از معدود کشورهایی هستیم که دارای موشک و بالستیک است در عرصه علم و هسته‌ای چشم‌ها را خیره کرده‌ایم اما دشمن می‌خواهد مردم، پیشرفت‌های این کشور را در عرصه‌های مختلف نبینند.

 

وی با تأکید توطئه مستکبران علیه ایران اسلامی عنوان کرد: اکنون استکبار شیوه‌ای نوین را انتخاب کرده و می‌خواهد نشان دهد که هرکس جلوی آن بایستد نابود می شود ولی ایران اسلامی با پیشرفت‌هایش خلاف این را نشان داد از این رو تلاش‌شان این است که جهان متوجه پیشرفت‌های ایران اسلامی نشود.

 

امام جمعه زابل ابراز داشت: لبخند دشمن، پیام تبریک یا تسلیت در مناسبت‌های مختلف و دست دادن آمریکا ما را گول نزند دشمن، همان دشمن است بر این نوع تفکر مرگ می‌فرستیم مرگ برآمریکایی که می‌گوییم مرگ بر استکبار است به گفته مقام معظم رهبری، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر تفکر استکباری و تفکری که منفعتش را در قتل و غارت می بیند و به بهانه حق بشر نسل کشی می کند و داعش را تولید می‌کند اسراییلی که غاصب است و ترور می کند، آن را به عنوان هم پیمانش دارد و ما بر این تفکر مرگ می فرستیم.

 

وی خاطرشنان کرد: یکشنبه 24 آبان سالروز ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) که امام باقر از اسرای کربلا و در قیام عاشورا حدود 4 ساله بودند همین روز سالروز تصویب قانون اساسی توسط مجلس خبرگان رهبری، ارتحال مفسر بزرگ آیت الله طباطبایی در سال 1360 شمسی و روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار است فرهنگ کتابخوانی جز لوازم زندگی امروز است دانش آموزان و جامعه را به سمت کتابخوانی سوق دهیم مشوق های درست را انتخاب کنیم با اهل فن مشورت کنیم که چگونه می شود جامعه ای که پیشرفت‌های تکنولوژی ان را از مطالعه دورکرده دوباره برگرداند.

 

حجت الاسلام کیخا با تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی افزود: لازم است که مردم را به شرط تولید خوب به سمت خرید کالای ایرانی ببریم در دارالولایه لازم است طرح منطقه آزاد و تأسیس کارخانجات تولیدی هرچه سریعتر عملیاتی شود مردم ما بیش از جاهای دیگر نیاز به شغل دارند از فرصت مرز استفاده شود.

 

وی اذعان کرد: منطقه سیتسان زیر ساخت هایی لازم دارد یکی از آنها تمام شدن طرح آزادراه زابل به زاهدان است مسئول مربوطه متوجه باشد امیدواریم هرچه سریعتر آزاد راه را اندازی شود و سیستان را از حاشیه بیرون بیاورند سطح نشاط جامعه را با همین آزاد راه می توانید ارتقا دهید./831/202/ب1

ارسال نظرات