۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۰۳۳۵۰
استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

دنیاطلبی مانع تعالی و تکامل انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که دنیاطلبی مانع تعالی و تکامل انسان است، گفت: انسانی که تقوامحوری را سرلوحه امور خود قرار دهد به تحول درونی دست پیدا می کند.
اخلاق اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی ماندگاریان، استاد اخلاق حوزه علمیه قم امروز در کارگاه تلبس ویژه طلاب که در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد با بیان این که نحوه اخلاق و رفتار طلاب و روحانیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: ضرورت دارد به نوع رفتار با مردم توجه خاصی داشته و اهتمام ویژه ای در این راستا داشته باشیم.


وی با اشاره به این که اگر انسان بخواهد کاری انجام دهد توان آن را دارد، بیان داشت: بهره گیری از سیره اهل بیت معصومین(ع) و علما عاملی ارزشمند در راستای تعالی انسان است که می توانیم استفاده شایسته ای از آن صورت دهیم.


حجت الاسلام ماندگاریان خاطرنشان کرد: انسانی که تصمیم بگیرد در مسیر تقرب الی الله گام بردارد نتایج و برکات والایی برای او در دنیا و آخرت وجود دارد که نیاز است در این مسیر شایسته و نیکو قدم برداریم.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که نماز حالات و درجات گرانقدری در انسان به وجود می آورد، گفت: انسان باید مراقب نماز خواندن خود باشد که نباید این فریضه مهم را با افکار و گناهان آلوده کنیم.


وی ادامه داد: ضرورت دارد به نماز خود توجه ارزشمندی صورت داده و تلاش کنیم استفاده کاملی از آن صورت دهیم که اگر جذبه نماز انسان را بگیرد به مراتب تعالی و تکامل می رسد.


حجت الاسلام ماندگاریان با بیان این که دنیاطلبی مانع تعالی و تکامل انسان است، گفت: انسانی که تقوامحوری را سرلوحه امور خود قرار دهد به تحول درونی دست پیدا می کند.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود باشد که همه اعمال ما در محضر اهل بیت معصومین(ع) حاضر می شود و باید با نیکی ها و خوبی زمینه رضایت این بزرگواران را به درستی فراهم کنیم.


وی با بیان این که امام زمان(عج) همه امور را می داند که باید کاری کنیم این امام همام برای ما دعا کند، گفت: نظری بود شما را به عنوان طلبه انتخاب کردند تا در حوزه های علمیه حضور پیدا کنید که باید قدر آن را به درستی دانسته شود.


حجت الاسلام ماندگاریان خاطرنشان کرد: ضرورت دارد طلاب و روحانیان مراقب اعمال، رفتار و برخوردهای خود باشند که باید جایگاه خود را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که نیاز است حفظ کنیم.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: طلاب باید حرمت مقام و جایگاه خود را به درستی نگه داشته و فریب امور دنیوی را نخورند که دوری از صحنه های گناه انگیز باید مورد توجه ما باشد./1314/202/ب2

ارسال نظرات