۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۳۰۳۴۳۴
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری:

آمار فرار از خدمت سربازان در استان چهارمحال و بختیاری انگشت ‌شمار است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری با بیان این که سازمان قضایی به دنبال ارائه راهکار به منظور رفع عوامل فرار سربازان از خدمت سربازی است، گفت: آمار فرار از خدمت سربازان در این استان انگشت ‌شمار است.
حجت ‌الاسلام احمدرضا پورخاقان، رييس سازمان قضايي نيروهاي مسلح استان چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام احمدرضا پورخاقان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در بیست و دومین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح این استان با اشاره به این که آمار فرار از خدمت در کشور پایین است، اظهار داشت: همین آمار پایین نیز زیبنده کشور ما نیست.

 

وی با بیان این که سازمان قضایی به دنبال ارائه راهکار به منظور رفع عوامل فرار سربازان از خدمت سربازی است، افزود: آمار فرار از خدمت سربازان در استان انگشت ‌شمار است.

 

حجت الاسلام پورخاقان هدف از برگزاری این مجمع را شناسایی و رفع مشکلات سربازان وظیفه عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها نقش بی بدیلی در شکست توطئه دشمنان دارند.

 

وی به اهمیت مسائل فرهنگی در این امر اشاره و تأکید کرد: حضور جوانان در هشت سال دفاع مقدس سبب شد تا دشمنان با تبلیغات سوء در شبکه‌ های اجتماعی و اینترنت به تضعیف این روحیه بپردازند و جوانان را نسبت به خدمت سربازی سرد کنند.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری از عفو و بخشودگی مجازات کیفری غایبان خدمت سربازی از طرف رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: ممکن است غایبان تا کنون ازدواج کرده و یا مشغول به کار شده باشند که مجازات کیفری ممکن است مشکلات زیادی را برایشان بوجود آورد؛ بنابراین این افراد تنها با پرداخت جریمه نقدی می‌ توانند کارت پایان‌خدمت سربازی دریافت کنند.

 

به گفته این مقام مسؤول، مدت زمان طرح خرید خدمت، پرداخت جریمه و اخذ کارت پایان خدمت مشمولان غایب محدود است.

 

در ادامه این نشست نیز سردار نورعلی یاری، فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت این استان در خصوص پیش‌گیری از وقوع جرم و فرار سربازان وظیفه از خدمت مطلوب و در سطح کشور نمونه است.

 

وی با اشاره به این که امید است فرار سربازان وظیفه که تعداد آن‌ها انگشت شمار است، به حداقل برسد، تأکید کرد: لازم است یک سند راهبردی و کاربردی به منظور جلوگیری از فرار سربازان وظیفه تهیه و تنظیم شود.

 

یاری با اشاره به این که در سال‌های گذشته شاهد کمترین آمار فرار سربازان وظیفه بودیم، مشکلات اقتصادی، متأهل شدن سربازان، سرپرست خانوار بودن و بی ‌انضباطی سربازان را از عمده دلایل فرار سربازان برشمرد./9457/202/ب3

 

ارسال نظرات