۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۰۵۶۸۲
فرمانده مرزبانی کشور:

ویزای عراق لغو شد

خبرگزاری رسا ـ سردار رضایی گفت: زائران اربعین حسینی برای حضور در مراسم بزرگ مذهبی اربعین می توانند تنها با گذرنامه وارد کشور عراق شوند و دیگر نیازی به اخذ ویزا نیست.
ويزاي عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کشور امروز در نشست خبری با رسانه‌ها در تبریز اظهار داشت: چون دولت عراق توان صدور ویزا را نداشت، از شب گذشته تردد شرکت‌کنندگان در اجتماع عظیم اربعین از مرزهای کشور به عراق بدون ویزا تنها با گذرنامه ممکن شد.


وی با بیان این‌که این اقدام با هماهنگی دولت عراق صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توافق صرت گرفته؛ زائران اربعین حسینی برای حضور در این مراسم بزرگ مذهبی می توانند تنها با گذرنامه وارد کشور عراق شده و دیگر نیازی به اخذ ویزا نیست.


فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: با هماهنگی‌ها و تدابیر لازم مرزهای شلمچه، چزابه و مهران برای خروج زائران باز و اعزام زائرین از 25 آبان ماه آغاز شده و رفته ‌رفته خروج زائران افزایش پیدا می‌کند به طوری که در برخی روزها شاهد خروج 200 هزار نفری بوده‌ایم، ضمن این‌که 2 هزار نفر از زائرین نیز از اروند و از طرف بصره وارد عراق شده‌اند.


وی با اشاره به تهدیدهای گروهک‌های تروریستی در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: گروه‌های تروریستی حرف‌های بیهوده‌ای مطرح می‌کنند؛ ما هیچ تهدیدی احساس نمی‌کنیم و از لحاظ امنیت بر مرزهای کشور مقتدرانه اشراف کامل داریم و تمامی برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های لازم برای هر‌گونه حادثه‌ای اتخاذ شده است.


فرمانده مرزبانی کشور از زائران اربعین خواست برنامه بازگشت از عراق را به گونه‌ای تنظیم کنند که در برگشت شاهد تجمع در مرزها نباشند و افزود: عراق کشوری است که توطئه و فتنه در آن زیاد است و اقلام ممنوعه نیز بیشتر مشاهده می‌شود بنابراین به زائرین توصیه می‌شود از همراه داشتن هرگونه اشیای ممنوعه خودداری کنند.


سردار رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستگیری اعضای گروهک‌های تروریستی، اظهار داشت: در ابتدای سال جاری در مرزهای شمال‌غرب کشور تحرکاتی صورت گرفته بود و در این زمینه چند نفر را در مرزهای شمال‌غرب دستگیر کردیم و با همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی و سپاه هماهنگی‌ شده تا در تردد مرزها کنترل بیشتری صورت گیرد.


وی افزود: در ماه مبارک رمضان نیز در مرزهای استان سیستان و بلوچستان سه نفر از اعضای گروهک «جیش‌الحق» که قصد داشتند با تجهیزات کامل و با توطئه‌های سنگین وارد کشور شوند، با مجاهدت‌ ارزشمند و شبانه روزی نیروهای مرزبانی دستگیر شدند./935/202/ب2

ارسال نظرات