۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۳۰۷۷۱۰
استاد حوزه و دانشگاه:

روحانیون و مبلغان الگو و سرمشق جامعه در زمینه وقف هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مردم در بحث وقف به سخنان روحانیون و مبلغان اهتمام فراوانی دارند، گفت: روحانیون و مبلغان در زمینه وقف الگو سرمشق جامعه و عامل اصلی ترویج این سنت حسنه هستند.
وقف

حجت الاسلام مجتبی خانه مسجدی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که هر سنت حسنه برای ترویج به تبلیغ و تشویق نیاز دارد، خاطرنشان کرد: موارد بسیاری در شریعت اسلامی همچون احکام فردی و اجتماعی اسلام به دلیل نبودن مبلغ و عدم ترویج مورد غفلت قرار گرفته که در تبیین و ترویج سنت حسنه وقف و عدم فراموشی آن نقش سازمان اوقاف و امور خیریه اساسی است.

 

این مقام مسؤول مبلغان و روحانیون را بازوان تبلیغ و ترویج این سنت حسنه دانسته و خاطرنشان کرد: عملکرد روحانیت در زمینه ترویج وقف با توجه به این که تبلیغ بیشتر شریعت اسلام بر دوش این قشر قرار گرفته ضروری و مهم است.

 

حجت الاسلام خانه مسجدی با بیان این که سخنان روحانی در میان مردم نافذ و تأثیرگذار و در زمینه ترویج سنت حسنه وقف نیز مؤثر است، گفت: در سراسر کشور در شهرها و روستاها اشخاص با طبقات اجتماعی و وضع معیشتی گوناگون با توجه به سخنان روحانی و تأثیر پذیری از گفته های وی در حد توانایی خود به این سنت حسنه گرایش پیدا کرده و شاهد موقوفات گوناگونی همچون زمین های کشاورزی و باغ ها به ویژه در میان روستاییان در سراسر کشور هستیم.

 

وی با اشاره به این که روحانیون از عوامل تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف و سوق دادن مردم به انواع موقوفات هستند، افزود: سخنرانی روحانیون و مبلغان در زمینه های گوناگون وقف، گرایش مردم به وقف در آن زمینه را در پی داشته و در حال حاضر بیشترین موقوفات در ساخت و تکمیل حرم معصومین و اماکن مقدس است. 

 

این مقام مسؤول حضور انسان های باتقوا با هزینه مالی فراون در زمینه وقف را بر گرفته از سخن مبلغان و روحانیون آمیخته با رقت و خلوص نیت دانسته و تصریح کرد: این گونه سخنان بر مخاطب تأثیر گذار شده و روحانیون و مبلغان را نسبت به این سنت حسنه و عدم غفلت از آن فراخوانده و این سنت حسنه را تضمین کننده کارهای تبلیغی دیگر خود قرار دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که روحانیون و مبلغان الگو و سرمشق برای تبلیغ این سنت حسنه هستند، ابراز امیدواری کرد: مثمر ثمر بودن نقش و فعالیت روحانیون و مبلغان در این زمینه و انجام بیشتر برنامه های وقف و نیز موقوفات صورت گرفته در زمان کنونی به همت این بزگواران، نشان از اهتمام آنها به این سنت حسنه است./9456/303/ب3

ارسال نظرات