۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۳۰۸۵۶۶
در مسجد امام صادق تهران؛

مراسم یادواره شهدای نیجریه و انتفاضه سوم فلسطین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم یادواره شهدای نیجریه و انتفاضه سوم فلسطین در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین تهران برگزار شد.
شيخ زکزاکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادواره شهدای نیجریه و انتفاضه سوم فلسطین بعدازظهر شنبه 28 آذر ماه با حضور جمعی طلاب و دانشجویان قاره آفریقا در مسجد امام صادق (ع) واقع در میدان فلسطین برگزار شد.

 

محمد دارالحمکه، نماینده حرکت اسلامی نیجریه در ابتدای این نشست با اشاره به وقایع اخیر کشور نیجریه، گفت: این واقع توسط دشمنان برنامه ریزی شده است، دشمنان باید بدانند در عصر و زمان دوستداران اهل بیت (ع) زندگی می کنیم آنها نمی توانند هیچ اقدامی علیه مسلمانان به واسطه گسترش تشیع انجام دهند چرا که گسترش تشیع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.

 

نماینده حرکت اسلامی نیجریه با اشاره به اتفاق‌های در کشور نیجریه علیه شیعیان، گفت: تا 5 سال دیگر تعداد مسلمانان در آفریقا بیشتر از مذاهب دیگر می‌شود، برای همین دشمنان قصد دارند تا چهره تشیع را تخریب کنند همه تلاش‌های خود را در این مسیر می‌کنند اما تعداد شیعیان روز به روز بیشتر شد.

 

وی با اشاره به اقدامات خبیثانه آل سعود در حمایت از کشتار شیعیان نیجریه، گفت: بعد از حمله به نیجریه ائتلافی در عربستان تشکیل شد و پادشاه عربستان این اقدام مورد ستایش قرار داد هدف آنها مبارزه با تروریست نیست و قصد سرکوب شیعیان در جهان را دارند، اینکه می گویند مقصر شیعیان هستند دروغ است، این حرکت سال ها است تشکیل شده اند و آنها از این جریان واهمه دارند و برای همین شایعه افکنی می‌کنند.

 

دارالحمکه با اشاره به رشد جمعیت شیعیان در سال های اخیر، گفت: باور نمی‌کنید گاهی در یک روز صد نفر شیعه می‌شوند و در تاریخ بی سابقه است برای همین استعمار به سرکوب شیعیان می پردازند، می دانند که با علم و فرهنگ نمی تواند با ما رقابت کند، طلبه ما با دو سال درس خواندن در مقابل دکتری آنها می ایستد، آنها می گویند که شیعه اما ساکت باشید.

 

نماینده حرکت اسلامی نیجریه بیان کرد: وهابیت کارش برای استعمار و نه دین اسلام است ما شک نداریم پشت این حمله آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیست هستند، روز به روز بر تعداد شیعیان اضافه می شوند و استکبار راهی ندارد جز اینکه با تانک و تفنگ با شیعیان مبارزه کنند.

 

دارالحمکه با تأکید براینکه این چراغ روشن خاموش نخواهد شد، گفت: امروز وظیفه ما در آفریقا استفاده از فرصت ها هست اما چالش ها هم فراوان است اگر بنشیند و دست روی دست بگذارید کار از دست می رود وظیفه ما این است که کار کنیم تا اگر در روز قیامت امیرمؤمنان پرسید چه کاری انجام دادید پاسخگوی ایشان باشیم.

 

نماینده جنبش حرکت اسلامی نیجریه گفت: دوستان امروز ما عزاداریم اما از هیچ چیز نمی ترسیم و راه ما راه سید الشهدا است این کار سبب گسترش تشیع می شود.

 

وی در پایان صحبت‌های خود با سپاس از مردم ایران و راهپیمایی آنها در شهرهای ایران برای شعییان نیجریه، گفت: از همه دوستان و مردم ایران قدرانی می‌کنم، امیدواریم این حرکت آنها مورد رضایت امام زمان(عج) باشد.

 

 در ادامه این نشست بیانیه ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین توسط یکی از اعضای این جنبش قرائت شد.

 

در این بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطن با محکوم کردن شهادت جمعی از شیعیان نیجریه و بازداشت شیخ زکزاکی محکوم خواستار آزادی ایشان شدند، این اقدام را منجر به اندوه رزمندگان جنبش فلسطین اعلام کردند چرا که افرادی مثل شیخ زکزاکی مدافع مردم و دشمن استکبار دانستند.

 

در این بیانیه با بیان اینکه تفاوتی بین شیعه و سنی نیست عنوان شده بود که همه به خدا و پیامبر (ص) ایمان داریم آنچه برای مردم فلسطین اتفاق افتاد موجب تاسف مردم نیجریه شد و آنچه برای مردم نیجریه اتفاق افتاد برای مردم فلسطن نیز دردناک است.

 

در ادامه این نشست فرانسیس ژوزه لویس از افرادی که تازه به دین اسلام تشرف آورده اند، گفت: امروز حوادث زیادی علیه مردم شیعه از عراق، پاکستان، افغانستان تا لبنان و نیجریه شاهد هستیم، اینها همه یک پیام اشاره دارد و اینکه تشیع در عرصه بین المللی به عنوان یک واقعیت اجتماعی تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران شعیان ایران از وضعیت بهتری نسبت به شعیان دنیا برخوردار هستند، گفت: فرق زیادی بین شیعیان ایران با سایر شیعیان است، زندگی شیعیان در خارج این است که آنها در اقلیت هستند و در بعضی کشورها شرایط شیعیان دو چندان سخت است برخی حکومت ها از ریاض و آل سعود خط می گیرند.

 

ژوزه لویس گفت: وهابی و سلفی ها خون شیعیان را می ریزند و افکار عمومی در برابر این کشتار سکوت اختیار می کنند این به دلیل عدم شناخت از تشیع است، مردم جهان از نام اسلام وهابیت و سلفیت را می شناسند و دوست دارند با دین اسلام آشنا شوند.

 

وی در پایان صحبت های خود با اشاره با سیاست پیامیر(ص) برای اتحاد اخوت و برابری بین انصار و مهاجرین، گفت: بین انصار و مهاجرین در زمان پیامبر (ص) پیمان اخوت و برابری برقرار شد، از ضعف های جوامع شیعه نشین خارج ایران این هست که در تشکل های ایرانی و غیرایرانی اتحاد بین شیعیان برقرار نیست و برای همین دشمنان از آن سوء استفاده می کنند./818/202/ب2

ارسال نظرات