۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۳۰۹۱۸۵
کارشناس دینی:

شهدا امنیت و آزادگی را برای ما به ارمغان آوردند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که شهدا امنیت و آزادگی را برای ما به ارمغان آوردند و ما نیز باید پاسدار خون شهدا و آرمان های شهدا باشیم، گفت: شهدا مهم ترین و عزیزترین سرمایه خود را که جان شان بود دادند تا اسلام و نظام زنده و پایدار باشد.
حجت الاسلام حسن جعفري يادواره سردار شهيد خليل قسمت كننده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسن جعفری کارشناس دینی در یادواره سردار شهید خلیل قسمت کننده جانشین فرمانده گردان امام محمد باقر(ع) و شهدای درب جوشقان کاشان از حوزه مقاومت بسیج شهید اول، گفت: عمل به وصیت نامه های شهدا و رسیدگی به خانواده های آنها به ویژه پدران و مادران شهدا برای همه واجب و لازم است.

 

وی با اشاره به جانباز ها و رشادت های شهدا و  رزمندگان اسلام طی هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با رشادت ها و از خودگذشتگی های زیادی انجام دادند که امروز باید پاسدار خون شهدا و ادامه دهنده راه آنها باشیم.

 

حجت الاسلام جعفری با تأکید بر این که جامعه امروز نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: موفقیت‌های بی شمار به دست آمده در عرصه های علمی، نظامی، صنعتی و سیاسی کشور به برکت خون شهدا بوده و ادامه راه شهدا و توجه به ارزش های دوران دفاع مقدس نه تنها جامعه را در برابر آسیب ها بیمه خواهد کرد بلکه توطئه دشمنان اسلام و نظام  را نیز خنثی خواهد کرد.

 

وی برگزاری جشنواره را برای رفع تکلیف ندانست و با اشاره به این که باید جایگاه رفیع شهدا را درک کنیم گفت: برگزاری یادواره شهدا بیدار و آماده باش نسل جوان برای ادامه راه شهدایی است که با خون خود دشمن را خوار و ذلیل کردند و به اسلام و نظام و اسلامی آبرو و اعتبار بخشیدند.

 

علی اصغر رجایی فرمانده سابق گروه نهم پدافند هوایی سپاه نیز انگیزه حضور تمامی شهدا در جبهه‌های نبرد حق بر علیه باطل را ایمان و ایثار و شهادت و پیروی از ولایت دانست و گفت: عزت، عظمت، امنیت و حیات نظام اسلامی به برکت خون شهدا است و اگرحماسه آفرینی و رشادت‌های آنان نبود امروز نامی از انقلاب اسلامی نبود.

 

وی افزود: رزمندگان اسلام در دامان مادرانی پرورش یافته بودند که برای رفتن به خط مقدم و حضور در عملیات همیشه از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و برای رسیدن به شهادت با هم رقابت می کردند.

 

فرمانده سابق گروه نهم پدافند هوایی سپاه یاد آور شد: طی هشت سال دفاع مقدس بیش از دویست هزار رزمنده به شهادت رسیدند و پانصد هزارنفر افتخارجانبازی دریافت کردند تا شکست صدام و آمریکا و هم پیمانانش را رقم بزنند.

 

رجایی در ادامه اظهار امیدواری کرد، برگزاری یادواره‌های شهدا بتواند ما را در مسیر ولایت و آرمانهای شهدا هدایت نماید و هیچگاه شهدا را از یاد نبریم.

 

شایان ذکراست، پخش تصاویری از دلاوری های سردار شهید خلیل قسمت کننده، خاطره گویی مادرو برادر شهید، بیان خاطرات دوران دفاع مقدس توسط همرزمان شهید قسمت کننده ازجمله بخش های یادواره سردار شهید خلیل قسمت کننده با عنوان آبروی محله بود./1307/202/ب1

ارسال نظرات