۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۳۱۰۰۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

رفتار متناقض آل سعود با مسلمانان و صهیونیست‌ها، نشانه بی توجهی این خاندان به اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز گفت: در گذشته بت‌تراشان سنگی را تراشیده و می‌پرستیدند اما امروز آل سعود در همراهی با وهابیت و گروه‌های تکفیری داعش بسیار بدتر و احمقانه‌تر از آن‌ها نام خادم الحرمین بر خود گذاشته و قاتل‌الحرمین شدند تا شیعه را کشته و اسرائیل را آزاد گذارند.
حجت السلام و المسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم عصر روز جمعه در مراسم بزرگداشت شیخ نمر که در آستان مقدس حضرت ابوالحسن(ع)، برگزار شد، با اشاره به ضدیت وهابیت در باب زیارت قبور ائمه(ع) و امامزادگان، گفت: مبنای عقاید شیعه ریشه در وحی الهی و آیات قرآن دارد و تجلیل از ائمه و امامزادگان نیز بر همین اساس است.

 

وی افزود: اینکه نام پیامبر(ص) در قرآن کریم در کنار نام خدا است تجلیلی است که خود خداوند آن را قرار داده است حدود 20 آیه در قرآن به این منوال وجود دارد که خود خداوند نام پیامبر(ص) را در کنار نام خود قرار داده است.

 

مفسر قرآن کریم عنوان کرد: خداوند در قرآن به ما دستور داده که به پیامبر او سلام کنیم، در یکی از آیات می‌فرماید: «ان الله و ملائکته یصلون علی النبی» و این تجلیل است.

 

وی افزود: امیرمومنان(ع) از عمار تجلیل می‌کرد و پیامبر(ص) نیز از حضرت خدیجه(س) تجلیل و تقدیر می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: در سوره کهف خداوند دستور می‌دهد برای آن جوانمردانی که در راستای بندگی خدا از شهر بیرون رفته و در دل کوهی به خواب طولانی رفتند بنایی مانند مسجد برپا شود تا یاد آن ها همیشه زنده بماند آیا این تجلیل نیست چرا وهابی‌ها نسبت به این آیات کور هستند.

 

رییس ستاد اقامه نماز بیان داشت: خداوند در قرآن کریم به پیامبر اسلام(ص) دستور می‌دهد که نام حضرت ابراهیم(ع) و حضرت مریم(س) در میان مردم به بزرگی یاد کند آیا این تجلیل و تقدیر نیست، حتی خداوند در قرآن کریم دستور داده که اگر مومنی وارد شد برای احترام او دیگران بلند شوند آیا این تجلیل و تقدیر نیست.

 

مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه همه مراسم حج تجلیل است، ابراز کرد: اگر در عید قربان حاجی‌ها گوسفند قربانی می‌کنند به یاد قربانی بزرگ حضرت ابراهیم(ع) است که خداوند به جای قربانی فرزندش گوسفندی از بهشت به او هدیه داد، آیا این تجلیل نیست، وهابیت باید پاسخگو باشد.

 

وی افزود: سعی صفا و مروه که از یادگارهای حضرت هاجر(س) بوده به همه حاجی‌ها واجب است، طواف هفت باره اطراف خانه خدا به همراه قبر حضرت اسماعیل(ع) در بزرگداشت اطاعت پسر 13 ساله‌ای است که به همراه پدرش حضرت ابراهیم(ع) تسلیم امر خدا شده و به قربانگاه رفت، چگونه است که وهابیت این اعمال را در مکه شرک نمی‌داند اما زیارت و بزرگداشت ائمه معصومان(ع) در کربلا و مشهد را شرک محسوب می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به بهانه وهابیت و گروه‌های تکفیری داعش در کشتار شیعیان، عنوان کرد: اگر وهابیت و داعش ادعا دارند که شیعه کافر است آیا غیر از شیعه، کافری در زمین نیست، آیا اسرائیلی‌ها کافر نیستند، اگر چنین باشد چرا در کنار صد شیعه‌ای که می‌کشند حتی یک سیلی به اسرائیل نمی‌زنند.

 

رییس ستاد اقامه نماز ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر، ابراز کرد: در گذشته بت‌تراشان سنگی را تراشیده و می‌پرستیدند اما امروز آل سعود در همراهی با وهابیت و گروه‌های تکفیری داعش بسیار بدتر و احمقانه‌تر از آن ها نام خادم الحرمین بر خود گذاشته و قاتل‌الحرمین شدند تا شیعه را کشته و اسرائیل را آزاد گذارند.

 

مفسر قرآن کریم اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر خود دستور می‌دهد تا از کسانی که زکات می‌گیرد بر آنها درود فرستد زیرا دورد او برای این افراد آرامش‌بخش است، آیا این تجلیل نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، در پایان خاطرنشان کرد: با فاصله‌ای اندک از خانه خدا سنگی به نام مقام ابراهیم وجود دارد که حضرت ابراهیم(ع) روی آن ایستاده و کعبه را ساخته است، در قرآن خداوند از حجاج خواسته که در مقام ابراهیم دو رکعت نماز بخوانند آیا این تجلیل نیست، وهابیت باید در این موارد و بسیاری مثال‌های دیگر از قرآن پاسخگو باشد که البته محکوم خواهد شد./807/202/ب1

ارسال نظرات