۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۳۱۰۲۲۴
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام:

ایجاد تنش در میان برگزارکنندگان انتخابات یکی از راه ‌های نفوذ دشمن است/ مسؤولان هوشیار باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یکی از راه ‌های نفوذ دشمن در عرصه‌ انتخابات را ایجاد تنش در میان برگزارکنندگان انتخابات دانست و گفت: باید در عرصه‌ برگزاری انتخابات میان دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، همدلی و هم‌زبانی قوت پیدا کند تا راه برای نفوذ دشمن ایجاد نشود.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، برگزاری انتخابات‌ها از اول انقلاب تاکنون را مایه بالندگی و افتخار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران از هر نظر، همیشه عرصه را برای حضور و مشارکت فعال و پرشور مردم فراهم کرده است و این مایه بالندگی و افتخار برای انقلاب و ملت ایران است.

 

امام جمعه شهرکرد انتخابات را یکی از عرصه‌ها و نمونه‌های بارز دشمنی همیشگی دشمنان با نظام خواند و افزود: دشمنان برای انتخابات‌ها همیشه نسخه‌های درهم‌تنیده و  پیچیده‌ای طراحی می‌کنند، البته گاهی کم‌رنگ و ضعیف و گاهی پررنگ و قوی مانند انتخابات 88 و انتخابات پیش رو که ملّت با بصریت و هوشیاری همه آن‌ها را پشت سرگذاشته و خواهد گذاشت.

 

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام تأکید کرد: ملت ایران همچون انتخابات‌های گذشته با هنر و هوشیاری خود فتنه‌ها و ترفندهای دشمن را در انتخابات پیش رو درک و آن‌ها را خنثی خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری جلوگیری از نفوذ دشمن به داخل کشور را یکی از دغدغه‌های مستمر و همیشگی دلسوزان نظام و انقلاب عنوان و تصریح ‌کرد: دشمن در مقام آن است که با نفوذ در همه‌ عرصه‌ها و أمور مربوط به انتخابات اهداف شوم خود را عملیاتی کند؛ بنابراین جلوگیری از نفوذ دشمن در عرصه انتخابات مسأله بسیار مهم و اساسی است.

 

این مقام مسؤول یکی از راه‌‌های نفوذ دشمن در عرصه‌ انتخابات را «ایجاد تنش در میان برگزارکنندگان انتخابات» دانست و خطاب به مجریان، دست‌اندکاران انتخابات و هیأت‌های اجرایی و نظارت تأکید کرد: باید در عرصه‌ برگزاری انتخابات میان دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات همدلی و هم‌زبانی قوت پیدا کند تا راه برای نفوذ دشمن ایجاد نشود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که عوامل برگزار کننده انتخابات وظیفه‌مند هستند، خاطرنشان ‌کرد: اگر بعضی از دست‌اندرکاران انتخابات خودشان را کنار بکشند و کاری به أمور مربوط به انتخابات نداشته باشد و سعی کنند کار را به دوش دیگران بیندازند که اگر آینده مشکلی به وجود آمد متوجه دیگران باشد، به یقین این مسائل خودش عامل تنش و نفوذ خواهد شد.

 

حجت الاسلام‌ والمسلمین نکونام با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه سراسر کشور، تشکیل یک مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سالم و صالح را حق عموم مردم دانست و تصریح کرد: بخش اعظمی از این حق را باید مجریان انتخابات و هیأت‌های اجرایی و نظارت با دست ‌به ‌دست هم دادن و به‌ دور از بی‌تفاوتی و به‌د ور از انداختن أمور به دوش یکدیگر و تشخیص صحیح صلاحیت نامزدهای انتخابات انجام دهند.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: کسانی باید در مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند که صلاحیت همه جانبه داشته باشند و صلاحیت آن‌ها احراز و مشخص شود، حال اگر هیأت‌های اجرایی و نظارت نسبت به نامزد انتخاباتی ابهام و یا شک و شبهه‌ای دارند، نمی توانند آن فرد را تأیید کنند و به مردم بگویند که به این فرد رأی بدهند.

 

وی با تأکید بر این که اگر هیأت‌های اجرایی و نظارت نامزدی را با شک و شبهه رد کنند، به یقین خدمت به نظام و مردم کرده‌اند، افزود: قطعا یک انسان ناشناخته و ناشناس را نمی‌توان به مجلس شورای اسلامی که در رأس أمور کشور است فرستاد، بلکه باید آن فرد کاملاً شناخته شده و دارای صلاحیت باشد که هیأت‌های اجرایی و نظارت در این جهت وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که شنیده شده در تشخیص صلاحیت‌ها در برخی از مجموعه‌ها دقت لازم صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: هیأت اجرایی در ارتباط با مسأله تأیید و یا عدم تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات وظیفه سنگینی بر عهده دارد که حالا نمی ‌دانیم در این عرصه چگونه انجام وظیفه کرده‌اند! خبرهایی که می‌رسد حکایت از این دارد که در این باره دقت لازم صورت نگرفته و حتی به گزارش‌ها و استعلام‌های مراجع چهارگانه هم توجهی نشده است و همه‌ کار را متوجه هیأت نظارت شورای نگهبان کرده‌اند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که در چنین شرایطی هیأت نظارت شورای نگهبان باید با دقت و وسواس صلاحیت‌ها را مورد بررسی قرار بدهد، تأکید کرد: هیأت نظارت و هیأت اجرایی انتخابات همدل و تقویت کننده یکدیگر باشند و تنش در بین خود ایجاد نکنند و حمله و هجمه به یکدیگر نداشته باشند، چرا که همین مسأله عامل نفوذ دشمن و شکاف در جامعه خواهد شد.

 

امام جمعه شهرکرد در جمع بندی سخنان خود گفت: اگر احیاناً هیأت اجرایی بخواهد تمام بار مسؤولیت را بر دوش هیأت نظارت بیندازد و مسائل را متوجه آنان بکنند، به یقین همین مسأله عامل شکاف و نفوذ دشمن خواهد شد؛ بنابراین باید نسبت به جایگاه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به شدت مراقب بود و در انجام وظایف جدی و هوشمندانه عمل کرد که خدایی نخواسته بهانه‌ای به دست دشمن نیفتد و زمینه‌ای برای نفوذ او در کشور فراهم نشود./9457/202/ب2

ارسال نظرات