۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۳۱۱۱۲۱
کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد؛

هوشمندی و آینده نگری رهبر معظم انقلاب در مسأله انتخابات

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی به بیانات رهبر معظم انقلاب در مسأله انتخابات اشاره کرد و گفت: شرکت همگان در انتخابات ضامن حفظ نظام است و بیانات حضرت آیت الله خامنه ای، در مورد انتخابات، بیانگر هوشمندی، فکر خلاق و آینده نگری ایشان است.
رهبر معظم انقلاب هوشمندی و آینده نگری رهبر معظم انقلاب در مسأله انتخابات

حجت الاسلام علی اکبر نوایی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: با توجه به این که یکی از وظایف مهم مجلس خبرگان رهبری، انتخاب رهبر است؛ بر این اساس باید در انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری دقت کنیم؛ چرا که رهبر، ساختار نظام سیاسی اسلام را حفظ می کند.

 

وی گفت: رهبری در نظام سیاسی ساختار انتصابی و انتخابی دارد؛ از این رو مشروعیت و مقبولیت در هم تنیده شده است و رهبر هم مشروعیت الهی و هم مقبولیت مردمی باید داشته باشد و مجلس خبرنگان رهبری این مشروعیت را کار آمد می کند.

 

حجت الاسلام نوایی به اهمیت مجلس خبرگان اشاره کرد و افزود: حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند:«برخلاف برخی تصورها، مجلس خبرگان برای سالی یکی دو بار جلسه و سخنرانی تشکیل نمی شود بلکه می خواهد روزی که رهبر فعلی در قید حیات نیست، «رهبر» یعنی کلیددار حرکت انقلاب را انتخاب کند و این مسأله بسیار مهم است».

 

رسالت حوزه های علمیه در معرفی معیارهای نماینده خوب
این محقق و نویسنده حوزوی با خاطرنشان کردن این که باید دقت کنیم که چه کسی را انتخاب می کنیم، ابراز داشت: باید مردم شرکت فراگیر در مجلس خبرگان داشته باشند و حوزه های علمیه بایستی برای محقق شدن این امر تلاش کنند؛ بر این اساس جلساتی، برای تأکید بر حضور در انتخابات و معرفی معیارهای نماینده خوب در مراکز حوزه های علمیه برگزار شود تا مردم با معیارهای نماینده خوب آشنا شوند.

 

این استاد حوزه علمیه نواب به دقت در انتخاب صحیح اشاره کرد و افزود: برای مجلس خواب هایی دیده شده است. نزدیک انتخابات لیست هایی ارائه می شود و قطب تراشی هم می کنند و افرادی را علم می کنند.

 

وی به دغدغه حضرت آیت الله خامنه ای در مورد انتخابات اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم که به مناسبت 19 دی برگزار شد، فرمودند: «بسته به ترکیب خبرگان، آنها ممکن است در هنگام ضرورت، شخصی را به رهبری انتخاب کنند که با توکل به خدا و با شجاعت در مقابل دشمنان بایستد و راه امام را ادامه دهد اما این احتمال نیز وجود دارد که فردی با ویژگی‌های متفاوت را به رهبری برگزینند، بنابراین باید با تحقیق و دقت و شناخت و اطمینان به آنها رأی داد.»، این سخن رهبری، نشان از فکر خلاق و آینده نگر رهبر معظم انقلاب دارد.

 

در تفکر سیاسی اسلام، نماینده مردم باید در مقابل دشمن سازش ناپذیر باشد
این محقق و نویسنده حوزوی اظهار داشت: در تفکر سیاسی اسلام، کسی که نماینده مردم است، باید سازش ناپذیر باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به معیارهای نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اشاره و اظهار داشت: اعضای مجلس خبرگان رهبری، باید با تقوا و آشنا با اجتهاد حکومتی باشند، همچنین باید لحظه حساس خطر را بشناشند و وابسته به طیف و جناحی نباشند./1309/302/ب2

ارسال نظرات