۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۳۱۳۷۱۵

برنامه‌های دهه فجر حوزه علمیه تبریز اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهدای طلبه و روحانی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام ناصري

حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در این مرکز علوم دینی پرداخت و اظهار داشت: طلاب و روحانیان حوزه علمیه تبریز نیز همگام با دیگر اقشار جامعه دهه فجر را گرامی خواهند داشت.

 


وی با بیان این‌که یادواره شهدای طلبه و روحانی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این یادواره 20 بهمن با حضور فرماندهان سپاه عاشورا، خانواده های شهدای طلبه و روحانیان شهر پس از نماز مغرب و عشاء در نمازخانه حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار می شود.

 


حجت الاسلام ناصری با بیان این‌که حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در دوران دفاع مقدس یکی از مراکز اعزام رزمندگان طلبه و روحانی به مناطق عملیاتی بوده است، گفت: در برخی مواقع استقبال طلاب برای اعزام به جبهه به قدری بود که حوزه خالی از طلبه می‌شد و تنها با اصرار مدیران عده‌ای برای حفظ سنگر حوزه در تبریز می ماندند.

 


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برگزاری شبی با قرآن در مسجد طوبی را از دیگر برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد و افزود: همایش سبک زندگی اسلامی و ارائه مشاوره‌های مختلف به خانواده‌های طلاب متأهل نیز در تالار علامه امینی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار می شود.

 


وی غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدای طلبه و روحانی را دیگر برنامه حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در دهه فجر دانست و خاطرنشان کرد: شب‌های خاطره‌گویی رزمندگان، ایثارگران و آزادگان حوزوی دوران دفاع مقدس و روحانیان مجاهد انقلابی نیز جزو برنامه ها قرار دارد.

 


حجت الاسلام ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) دارای سه مدرسه اقماری در نقاط مختلف شهر است، افزود: مدارس امیرالمؤمنین(ع)، امام صادق(ع) و سالار شهیدان مدارس اقماری این مرکز است که با احتساب طلاب این مراکز هم اکنون بیش از 900 طلبه در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تحصیل می کنند.

 


وی با بیان این‌که بیش از 900 طلبه حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در پایه های یک تا 10 مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند، گفت: امیدواریم با افتتاح ساختمان شماره دو مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین تعداد طلاب تبریز به بیش از 1100 طلبه برسد./935/302/ب1

ارسال نظرات