۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۳۱۴۱۶۷
مسؤول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری:

بصیرت لازمه استقامت در دین است/ توجه به مسائل اعتقادی انسان را از منکرات دور می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری، بصیرت را لازمه استقامت در دین عنوان کرد و گفت: توجه به مسائل اعتقادی فرد را از منکرات نهی کرده و به سوی معارف الهی رهنمون می سازد.
بصيرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی، مسؤول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست بصیرتی دینی ویژه خانواده کارکنان نیروی انتظامی این استان، با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز ماهیت جامعه ما مدیون دهه فجر است و حرکتی که کشور ما را از وابستگی به غرب و شرق جدا کرد، شعار محوری دوران پیروزی انقلاب اسلامی، نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود.

 

وی با اشاره به این که اسلامیت نظام، سمت و سوی حرکت مردم و جامعه را تعریف می کند و جمهوریت نظام، پشتوانه عظیم مردمی را در درون خود نهادینه کرده است، گفت: از این رو زمانی که دهه فجر و جشن ملی و انقلابی ما فرا می رسد در اقصی نقاط کشورمان شاهد برگزاری جشن ها و مراسم های مختلف هستیم.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه به مسأله استقامت در دین اشاره کرد و گفت: آنچه که خداوند متعال می خواهد این است که انسان با ایمان و تقوا وارد مسیر زندگی شود و تا آخر خط هم همین گونه باقی بماند.

 

وی با اشاره به این که استقامت در دین شرط است چراکه انسان در طول زندگی دچار فراز و نشیب های متعددی می شود، ابراز داشت: مهم این است که انسان خودش را حفظ کرده و استقامت کند تا به آخر خط برسد، مانند ورزشکار و دونده ای که باید تلاش و استقامت کند تا به خط پایان برسد، زندگی نیز همین حکم را دارد.

 

مسؤول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری، بصیرت را لازمه استقامت در دین عنوان کرد و افزود: افرادی همچون عمر سعد و شمر بودند که به دامنه دین اسلام وارد شدند اما به علت نداشتن بصیرت نتوانستند استقامت کنند و دچار خسران شدند؛ شمر که جانباز جنگ صفین بود در نهایت سر امام حسین (ع) را از بدنش جدا کرد، پس باید از این حوادث عبرت گرفت چراکه غفلت انسان را بیچاره می کند.

 

این مقام مسؤول در ادامه مسائل اعتقادی، عاطفی، کلامی و رفتاری را از عوامل استحکام خانواده برشمرد و بیان داشت: توجه به مسائل اعتقادی فرد را از منکرات نهی کرده و به سوی معارف الهی رهنمون می سازد.

 

حجت الاسلام حسینی در پایان روابط عاطفی زن و شوهر را بسیار مهم برشمرد و به نامه حضرت امام خمینی(ره) که از بیروت برای همسر مکرمه اش نوشته بودند اشاره کرد و اظهار داشت: با این که از امام سن و سالی گذشته بود، اما همسر خود را با جملات عاطفی مورد خطاب قرار دادند و بایستی ما نیز که پیرو راه امام عظیم الشان هستیم از اینگونه رفتارها و گفتار محبت آمیز درس گرفته و آن را سر لوحه زندگی شخصی خود قرار دهیم./9457/202/ب2

ارسال نظرات