۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۳۱۵۸۵۱
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

حضور در راهپیمایی‌ها مصداق عمل صالح است/ سخن ولی‌فقیه حجت‌ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: حضور در راهیپمایی ها موجب خشم و غضب دشمنان می شود و به فرموده خداوند هر حرکت دسته جمعی که دشمن را عصبانی کند مصداق عمل صالح است.
حجت السلام و المسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور عصر امروز در مراسم ازدواج دانشجویی در حرم مطهر رضوی به بیان توصیه ها و نکاتی خطاب به زوج های جوان پرداخت.


وی با اشاره به آیه شریفه «و ما اوتیتُم من العِلمِ إلّا قلیلاً»، گفت: هیچ گاه خود  را فارغ التحصیل ندانید؛ انسان به هر مرتبه علمی هم که برسد از تحصیل علم فارغ نمی شود، مدرک تحصیلی، واجب است اما ارزشمند نیست.


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به دعای «ربّ زِدنی علما»، افزود: خداوند حتی به پیامبر اکرم(ص) هم می‌فرماید هیچ گاه از آموختن علم خود را فارغ و بی نیاز نداند.


مشکل بیکاری ناشی از مدرک هایی است که مهارتی در کنار آن نیست
رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که مشکل بیکاری، مدرک هایی است که مهارتی در کنار آن نیست، تصریح کرد: کشور وقتی آباد می شود که آموزش و پرورش و آموزش عالی به جای اعطای دیپلم و لیسانس و غیره، مهارتی هم به دانش آموز و دانشجو بیاموزند تا اگر مطابق مدرک خود نتوانستند شغلی پیدا کنند، بیکار نمانند.


وی خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: به فرموده امام رضا(ع) اگر متدین باشید حتی به فرض محال اگر قیامت و روز حسابی هم نباشد، ضرر نکرده اید و همیشه برنده خواهید بود.


هر چه می شنوید نسبت به صحت آن تحقیق کنید
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: همیشه شماره یک اسلام شناس را همراه خود داشته و پاسخ شبهات خود را از آن ها بخواهید؛ هر چه می شنوید نسبت به صحت آن تحقیق کنید و بعد تصمیم یا موضع بگیرید چرا که امروز متأسفانه دروغ ها و شایعات زیاد شده است.


وی خطاب به کسانی که امر تقلید از مراجع را زیر سؤال می برند، یادآور شد: تقلید به معنای رجوع به کارشناس و متخصص، امری طبیعی و عقلانی و پذیرفته شده در هم دنیا است.


ولایت فقیه، اختراع جمهوری اسلامی یا امام خمینی نیست
رییس ستاد اقامه نمازکشور همچنین با اشاره به شبهات ولایت فقیه، اظهار کرد: ولایت فقیه، اختراع جمهوری اسلامی یا امام خمینی(ره) نیست بلکه قرن ها پیش قرآن کریم اصل ولایت فقیه(حکومت علمای دین بر اساس کتب آسمانی) را در آیه 44 مائده مورد اشاره قرار داده و آن را مربوط به همه ادیان الهی معرفی می کند.


ولی فقیه معصوم نیست اما مانند هر متخصص دیگری حرف او حجت است
وی ادامه داد: ولی فقیه معصوم نیست و امکان اشتباه برای او وجود دارد چنان که برای یک پزشک یا هر متخصص دیگری امکان اشتباه هست اما باید توجه کرد بین عصمت و حجیت تفاوت وجود دارد؛ ولی فقیه معصوم نیست اما مانند پزشک یا مراجع تقلید یا هر متخصص دیگری حرف او حجت است.


حجاب افزون بر دلایل قرآنی و حدیثی، دلیل وجدانی هم دارد
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به شبهات حجاب، گفت: حجاب افزون بر دلایل قرآنی و حدیثی، دلیل وجدانی هم دارد و در درجه اول به نفع خود زن است؛ هیچ زنی نمی پسندد حتی یک درصد همسرش به زن دیگری فکر کند، نباید با خودآرایی مقابل مردان، فکر همسران دیگران را ولو در حد کم به خود مشغول کند.


وی افزود: از سوی دیگر اسلام چون برای زن ارزش قائل است می گوید کسی که می خواهد از زن لذت ببرد باید خرج او را بدهد نه این که زن خود را بل همه حراج کند.


تأخیر در فرزندآوری یا فرزندآوری کم با توجیه تربیت بهتر، مضحک است
رییس ستاد اقامه نماز کشور تأخیر در فرزندآوری یا فرزندآوری کم با توجیه تربیت بهتر را مضحک خواند و گفت: به فرموده امام صادق(ع)، فرزند از بالاترین لذت های دنیوی است. چه بسیارند خانواده هایی که فرزندان زیادی دارند و به بهترین وجه هم تربیت شده اند.
وی به جوانان تأکید کرد: نام فرزندان خود را از اسامی مقدس انتخاب کنید و با توجیه تکراری بودن، این اسامی را کنار نگذارید؛ همچنان که در مادیات نمی گویید چون فلانی تلویزیون یا یخچال دارد پس ما نباید داشته باشیم.


اگر نماز را کامل بخوانید همه کمبودهایتان حل می شود
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اهمیت و فواید نماز برای انسان از جمله حضور در صحنه، مردمی بودن، کمک به فقرا، توحید، معاد، ورزش، موسیقی، طب و غیره، گفت: نماز را جدی بگیرید؛ کمالی نیست که در نماز وجود نداشته باشد. اگر نماز را کامل بخوانید همه کمبودهایتان حل می شود.


وی اضافه کرد: به خدا تکیه کنید؛ نه بنده شرق باشید نه غرب؛ نه پول و نه زور. هر چه ایمان انسان به خدا بیشتر باشد، قدرت های استکباری درونی و بیرونی را کوچک تر می بیند.


 ازدواج را به بهانه تحصیل به تأخیر نیندازید
رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: آقایان چشم چرانی نکنند و خانم ها هم تمام نیرو، جمال و انرژی خود را برای همسرشان صرف کنند.


وی به جوانان توصیه کرد: ازدواج را به بهانه تحصیل به تأخیر نیندازید؛ نیاز و شهوت زمان بردار نیست. هم کفوی به مدرک و تحصیلات نیست بلکه به فرهنگ است.


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: به جای تماشای ورزش، خودتان ورزش کنید وگرنه فقط عمرتان را هدر داده اید. فقط برای نمره مطالعه نکنید، هفته ای یک کتاب بخوانید و برای مطالعه تصمیم جدی بگیرید.


 حضور در راهپیمایی ها مصداق عمل صالح است
وی با اشاره به ضرورت شرکت در انتخابات با وجود کمبودها و ایرادهای وارد به نظام، خاطرنشان کرد: در رابطه با عملکرد نظام توجیه کردن، حماقت و تضعیف جنایت است و تکمیل و کمک به رشد رسالت ما است.


رییس ستاد اقامه نماز کشور در خصوص چرایی راهپیمایی ها نیز یادآور شد: حضور در راهیپمایی ها موجب خشم و غضب دشمنان می شود و به فرموده خداوند در آیه 120 سوره توبه، هر حرکت دسته جمعی که دشمن را عصبانی کند مصداق عمل صالح است./930/
201/ب2

ارسال نظرات