۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۱۵۹۶۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

نهضت امام خمینی موجب بازگشت هویت اسلامی و انسانی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندرا گفت: در عصر غیبت و عهد انتظار و در حالی که امت انتظار حضرت قائم را می کشیدند جامعه به گونه ای به سوی سقوط و انحطاط سرازیر شد، امام خمینی(ره) علم و پرچم عزت را برافراشت و امت و جامعه را به بازگشت به هویت اسلامی و انسانی خود دعوت کرد.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام‌ ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در همایش نقش حوزه های علمیه و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور حضرت آیت الله طبرسی، رییس شورای حوزه علمیه مازندران برگزار شد با اشاره به این که خداوند انسان را فطرتاً در مسیر صحیح خلقت موحد و صالح خلق کرد و انبیاء عظام الهی آمدند تا به میثاق فطرت را از آنان مطالبه کنند، گفت: شما در نظام آفرینش پیمان بستید که به خداوند متعال شرک نورزید و در مسیر خدا حرکت کنید.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که فلسفه بعثت انبیاء بازگشت به فطرت و هویت انسانی بود، خاطرنشان کرد: پیامبر آمد تا انسان و جامعه بشری را به هویت انسانی خود بازگرداند و تا حدی موفق بودند، اما همین موفقیت پیامبر گرامی اسلام بعد از رحلت ایشان دچار خدشه و آسیب شد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، فلسفه اصلی قیام امام حسین(ع) را بازگشت به هویت انسانی و اسلامی برای جامعه و امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) نیز همه تلاش خود را در این خصوص انجام دادند.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود گفت: در عصر غیبت و عهد انتظار و در حالی که امت انتظار حضرت قائم را می کشیدند جامعه به گونه ای به سوی سقوط و انحطاط سرازیر شد، امام خمینی(ره) علم و پرچم عزت را برافراشت و امت و جامعه را به بازگشت به هویت اسلامی و انسانی خود دعوت کرد.

 

وی با بیان این که این رسالت مهم امروز نیز بر دوش روحانیت است، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی، فداکاری های امام و امت، خون شهیدان و هشت سال دفاع مقدس امروز به نقشه ای رسیدیم که عزتمندانه و مقتدارانه از اسلام دفاع می کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: تا دیروز دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به اروپا و آمریکا می رفتند از گفتن مسلمان بودن خود خجالت می کشیدند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در دنیا عزت و عظمتی خاص داریم.

 

حجت الاسلام طاهری بیداری اسلامی در جهان را نشأت گرفته از انقلاب ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: چندین دهه دولت های عربی نتوانستند در برابر رژیم صهیونیستی هیچ حرکتی انجام دهند، اما این رژیم اشغالگر در شش جنگ و نبرد در برابر انقلاب اسلامی به زانو درآمد.

 

وی با بیان این که امروز رسالت روحانیت دفاع از انقلاب، خط امام راحل، پیروی از ولایت و رهبری است، افزود: رسالت حوزه های علمیه نیز افزون بر تحصیل، تحقیق، تهذیب نفس و تبلیغ دین و دفاع از هویت و ماهیت اسلامی انقلاب است که این انقلاب همچنان معنوی و اسلامی باقی بماند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرد و گفت: طلاب و روحانیان باید همراه با دیگر اقشار مختلف جامعه حضوری دشمن شکن در راهپیمایی فردا داشته باشند.

 

حجت الاسلام طاهری همچنین با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی افزود: باید در انتخابات مجلس خبرگان رهبری افرادی و شخصیت هایی که انقلابی، متعهد و ولایت مدار هستند را انتخاب کنیم./950/202/ب1

ارسال نظرات