۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۳۱۶۱۱۳
ضرغامی در قم:

در فتنه 88 بیشترین ضربه را از خواص خوردیم/ ناگفته هایی از دوران ریاست صداوسیما همزمان با دولت یازدهم

خبرگزاری رسا ـ رییس پیشین سازمان صدا و سیما با بیان این که در جریان فتنه 88 بیشترین ضربه را از خواص خوردیم، گفت: برخی از خواص بودند که نمی خواستند آتش فتنه خاموش شود اما وقتی در عصر عاشورا به مقدسات بی احترامی شد مردم وارد عمل شده و کار را تمام کردند.
ضرغامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عزت الله ضرغامی رییس پیشین سازمان صدا وسیما چهارشنبه شب در دهمین شب از سلسله نشست های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهار مردان برگزار شد، گفت: آزمایش های الهی دوگونه است.


وی افزود: گاهی خداوند انسان را در شرایط سخت و گاهی نیز در شرایط آسان مورد امتحان قرار می دهد، برخی تصور می کنند که آزمایش های تنها در موقع سختی وارد می شود که نادرست است؛ قرآن می فرماید برخی عزت و مقام را از خود می دانند اما اگر دچار فقر شوند می گویند خداوند ما را ذلیل کرده است.


عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این که مردم ایران از آزمایش های الهی سربلند بیرون آمدند، اظهار داشت: مردم کم مشکل ندارند و تا کنون انواع محدودیت ها را تحمل کردند که اگر یکی از این محدودیت ها در انقلاب دیگری بود آن را نابود می کرد, به عنوان مثال مردم مصر انقلاب کردند و شهیدان بسیاری دادند اما چند ماهی نمی گذرد که ارتش آمریکایی حاکم می شود و انقلاب بر می گردد.


وی ادامه داد: این که 37 سال از انقلاب می گذرد و روز به روی مستحکم تر می شود به دلیل حضور مردم در صحنه است، انقلاب اسلامی ایران همانند درختی تناور شده که دشمنان با این درخت نمی توانند کاری کنند چون مردم در برابر مشکلات مقاوم بودند.


ضرغامی با بیان این که مردم سوءاستفاده ها، فسادها، مشکلات و برخی ناکارامدی ها را مشاهده کردند اما سربلند بیرون آمدند، ابراز داشت: شهر مقدس قم نیز از ابتدای حرکت جایگاهی خاص داشته است، جرقه و استارت انقلاب از قم زده و شعله ای که از قم بلند شد ادامه پیدا کرد.


وی عنوان کرد: مردم قم نشان دادند که هویت دینی و انقلابی چیزی نیست که بتوان آن را معامله کرد، کسانی که خواب لبخند دورزه دشمنان را می بینند بدانند که می خواهند عوام فریبی کنند، بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب برای این که برای دنیا روشن شود که حرف جمهوری اسلامی حق است باطرف مقابل گفت وگو صورت گیرد برکاتش شامل حال ملت می شود، تدبیر رهبری است که اداره می کند.


رییس پیشین سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: بارها تیم مذاکره کننده اعلام کردند که اگر هشدارهای به موقع رهبری و خطوط قرمزی که مشخص کردند نبود مشخص نبود مذاکرات به کجا می رسد، رهبری با تدبیر تریبونی آماده کردند تا دنیا به حقانیت جمهوری اسلامی ایران پی ببرد.


وی اضافه کرد: مردم در جمهوری اسلامی دین دارند و دین خود را با چیزی معامله نمی کنند، در جریان فتنه 88 بیشترین ضربه را از خواص خوردیم، برخی از خواص بودند که نمی خواستند آتش فتنه خاموش شود اما وقتی در عصر عاشورا به مقدسات بی احترامی شد مردم وارد عمل شده و کار را تمام کردند.


عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این که در زمان تصدی در صداوسیما بنده تردید داشتم که تصاویر جسارت به امام حسین(ع) را نشان دهم، گفت: همه شبکه های خارجی این تصاویر را به صورت مرتب مخابره می کردند و می گفتند که شورش علیه نظام نخوابیده است.


وی افزود: خداوند متعال هدایت کرد و به این نتیجه رسیدیم که مردم باید بدانند چه می گذرد، فردای آن روز در جلسه ای خدمت رهبر انقلاب رفتیم که مسؤولان اصلی تأمین امنیت کشور حضور داشتند، ایشان سؤال کردند که چرا کنترل نکردید و این اهانت رخ داد؛ آقا فرمودند این اهانتی که کردند نتیجه اش را خواهند دید که چند روز بعد 9 دی به وقوع پیوست که در تاریخ کشور بی سابقه است.


ضرغامی با بیان این که هیچ انقلابی همانند انقلاب اسلامی ایران تداوم پیدا نکرده است، اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن به صورت سالانه و با یادآوری به جامعه برگزار می شود اما در 9 دی این گونه نبود و مردم به صورت خود جوش در صحنه حضور پیدا کردند.


وی ادامه داد: پس از خیانت خواصی که هرچه دارند از امام و انقلاب دارند و همه چیز آن ها فراهم است اگر یک کلمه درست سخن می گفتند شاید این حوادث اتفاق نمی افتاد، مسأله اصولگرا و اصلاح طلب نیست؛ رهبری معتقدند که صف آرایی باید به صورت جبهه انقلاب و ضد انقلاب باشد.


رییس پیشین سازمان صدا و سیما با بیان این که برخی که در سخن و حرف، ادعای وصلت، نزدیکی و تقرب به امام را دارند اگر در فتنه سخنی درست می گفتند صحنه تغییر می کرد، ابراز داشت: در فتنه گردو غبار می شود و چشم ها نمی بیند، تنها راه خروج از فتنه توجه به فرمایشات رهبری است؛ مگر کم بودند از صحابه پیامبر اسلام که منحرف شدند.


وی عنوان کرد: کسی برنده است که در زمان خود تصمیم لازم را بگیرد، متأسفانه فتنه انقلاب را فرا گرفته بود اما عده ای در حال تسویه حساب سیاسی بودند؛ باید مسیر انقلاب و آرمان حضرت امام را با قوت ادامه داد.


عضو شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سؤالی که چرا با وجود منتقد بودن شما نسبت به برخی مواضع دولت درب صداوسیما بر روی منتقدان بسته شد آیا برای بودجه این سازمان بود، خاطرنشان کرد: بنده در سه کابینه در دولت حضور داشتم.


وی اضافه کرد: چیزی که همواره از سوی رهبری به عنوان شاخص مطرح بود هماهنگی و کمک کردن به دولت ها است که جزو اصول به شمار می رود، رهبری معتقد هستند که دولت وقتی مسؤولیت قبول می کند گرفتاری های بسیاری دارد.


ضرغامی با بیان این که رهبری بارها فرمودند که باید دولت ها را کمک کرد، گفت: در هر سه دولت تا جایی که توانستم نیازی که رؤسای جمهور برای انجام کارها به صداوسیما داشتند به اذن رهبری انجام وظیفه کردم اما جایی که می خواست استقلال صدا و سیما زیر سؤال برود محکم می ایستادیم.


وی افزود: آقای روحانی وقتی رییس جمهور شد پس از صد روز بنا شد گزارشی به مردم بدهند، همه منتظر بودند که این گزارش را مشاهده کنند اما یک ساعت به تأخیر افتاد، بنده تا یک ساعت اجازه ندادم که این گزارش پخش شود و پس از آن با شروطی پذیرفته شد.


رییس پیشین سازمان صداو سیما با بیان این که خود آقای روحانی نیز می دانست وقتی قرار است مصاحبه ای صورت گیرد مجری باید از سوی صداوسیما انتخاب شود، اظهار داشت: با این حال برای این که حسن نیست خود را به آقای روحانی نشان دهم گفتم که اگر مجری خاصی دارید بگویید که اگر مشکلی نبود اجرا را بر عهده داشته باشد.


وی ادامه داد: رییس جمهور افرادی را پیشنهاد کرد و ما پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم که مشکلی ندارد و توضیحات لازم نیز به مجریان داده شد اما وقتی که زمان اجرا شد گفتند که دفتر آقای روحانی این مجریان را تغییر داده است، رییس جمهور با وجود شخصیت مهمی که دارد نمی تواند به جای شخصیت مستقل و زیر نظر رهبری صدا و سیما تصمیم بگیرد.


عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این که تماس های بسیاری از اطرافیان رییس جمهور برای قبول کردن این مسأله انجام شد، ابراز داشت: ما این مسأله را قبول نکردیم و در تماسی که با دفتر رهبری داشتیم گفته شد هر جوری که صلاح می دانید عمل کنید؛ چون شورای نظارت حق را به سازمان داده بود و مردم منتظر این گزارش بودند مصلحت اندیشی کرده و آن را پخش کردیم.


وی عنوان کرد: مسأله برجام همانند موضوع یارانه ها بود، در موضوع یارانه رهبری در دستورالعملی جدی فرمودند که چون مسأله مهمی است نهایت همکاری باید انجام بگیرد تا دولت در این مسیر موفق شود، نقد انجام می شد اما مدیریت شده تا کارها پیش برود.


ضرغامی خاطرنشان کرد: در مسائل مربوط به دولت در بسیاری از امور نقد لازم انجام می گرفت و منتقدان حتی در بخش های خبری انتقاد می کردند که هر بار در دولت باید به آقای روحانی و برخی وزرا جواب می دادم؛ یکی از این جلسات جدی نخستین سالگرد 9 دی در دولت یازدهم بود که فردای آن در دولت حضور پیدا کردیم و برخی از وزرایی که سرشان به هواست شروع به انتقاد کردند که تصاویر سال 88 مردم را بدبین می کند و دولت اعتدال سبب وحدت شده و نباید با این تصاویر بین مردم تفرقه ایجاد کرد.


وی اضافه کرد: بنده در آن جلسه گفتم قیام مردم در 9 دی به عنوان انقلاب سوم چیزی نیست که فراموش شود، اصل حضور منتقدان نسبت به برنامه های دولت همواره در برنامه های سازمان صداوسیما قرار دارد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات