۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۳۱۶۴۱۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

هدف جریان غیر انقلابی درون نظام گرفتن فرهنگ و روحیه انقلابی از ملت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام گفت: ما نمی‌گوییم که دروازه‌های تعامل بر روی غرب گشوده نشود اما اگر این جریانی که می‌خواهد پای این‌ها را به داخل کشور باز کند منجر به گرفتن روحیه انقلابی کشور شود به یقین خسارت و ضایعه جبران‌ناپذیری برای انقلاب و نظام ما به دنبال خواهد داشت.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام ‌و‌المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در گردهمایی مسؤولان هیأت های مذهبی و مداحان شهرستان شهرکرد با عنوان «میثاق با ولایت» که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، این ایام را برای ملّت ایران پرثمر و پربرکت خواند و گفت: خدای متعال به برکت این ایام و ایستادگی و مجاهدت امام خمینی(ره) و ملت ایران شجره طیبه جمهوری اسلامی ایران را در این کشور غرس کرد و نظام اسلامی شکل گرفت.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان‌ کرد: در این ایام مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها فو ق‌العاده‌ای از ناحیه ملت ایران به نمایش درآمد و مردم با بصیرت، بینش و درس بلندی که از مکتب اهل بیت(ع) و عبرت‌های تاریخ گرفته و آموخته بودند به امام خمینی(ره) لبیک گفتند و هر آن چه که داشتند را در راه اسلام تقدیم کردند و در مقابل خدای متعال هم پاسخ این همراهی‌ها و مجاهدت‌ها را با یاری و پشتیبانی از آنان به خوبی داد.

 

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام، امدادرسانی و عنایت‌های الهی در حق ملت ایران از اول پیروزی انقلاب تاکنون را یادآور شد و گفت: از آغاز شکل‌گیری انقلاب تا کنون آیه شریفه «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» در این کشور جایگاه داشته و خودش را به خوبی نشان داده است که اگر نبود این یاری و امدادرسانی خدای متعال به یقین انقلاب در همان روزهای نخست شکت می‌خورد و از بین می‌رفت.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال ‌و‌ بختیاری تصریح‌ کرد: مصادیق آشکار و پنهان نصرت و یاری الهی در حق نظام جمهوری اسلامی ایران از اول پیروزی انقلاب تاکنون بسیار زیاد است که اگر بخواهیم فهرستی از این امدادرسانی‌ها و کمک‌های غیبی الهی در حق نظام جمهوری اسلامی ایران در طول این 37 را تهیه کنیم به یقین یک کتاب قطور و بسیار پرحجم خواهد شد.

 

این مقام مسؤول با طرح این سؤال که ملت ایران در سال 57 در پی چه هدفی بود که این گونه مشمول امداد خدای متعال شد؟ تصریح ‌کرد: امام و امّت با ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و طاغوت به دنبال «احیاء دین خدا» بودند و اگر امروز هم از تک‌تک شما سؤال بشود که برای چه انقلاب کردید کسی را پیدا نمی‌کنیم که بگوید ما برای تأمین منافع دنیایی خود انقلاب کردیم، بلکه همه بدون استثناء می‌گویند که برای حاکم شدن اسلام و ارزش‌های الهی در کشور و جامعه پشت سر امام ایستادیم و قیام کردیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال‌ و بختیاری دغدغه امروز رهبر معظم انقلاب را نیز همان دغدغه‌های روزهای آغازین انقلاب یعنی «توجه به دین و حفظ فرهنگ انقلاب» دانست و تأکید کرد: رهبر انقلاب در تمام سخنرانی‌ها و بیاناتشان مدام و مستمر بر خداباوری، باور به نصرت الهی و سرسفره دین و اسلام نشستن توصیه و تأکید می‌کنند.

 

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام در همین رابطه به مسأله برجام و دغدغه مستمر رهبر معظم انقلاب در این باره اشاره‌ کرد و افزود: اگر نسبت به مسأله برجام غافل و بی‌ تفاوت شویم برای کشور خطرآفرین خواهد بود البته اگر بیدار و هوشیار باشیم فوایدی هم برای کشور خواهد داشت.

 

امام جمعه شهرکرد به سخن بسیار مهم و قابل تأمل رهبر انقلاب در جمع دبیر و کارشناسان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که فرمودند: باید مقابل جریان غیرانقلابی درون نظام ایستاد اشاره‌ کرد و گفت: جریان غیر انقلابی درون نظام هدفشان گرفتن فرهنگ انقلابی و روحیه انقلابی از ملت ایران و جایگزین کردن روحیه سازش و تساهل و تسامح به جای آن است و رهبر معظم انقلاب نسبت به این مسأله بسیار دغدغه‌مند و نگران هستند.

 

وی با تأکید بر این که با باز شدن دروازه‌های تعامل با غربی ‌ها، دولتمردان باید مراقب نفوذ دشمن به داخل کشور باشند تصریح‌ کرد: دولتمردان می‌گویند که ما اجازه نخواهیم داد که از این فرصت به وجود آمده در برجام و تعامل با غرب راه برای نفوذ دشمن باز شود، اما مگر دست من و شماست؟ اگر بناشد دروازه‌ها باز شود و پای غربی‌ها به کشور باز شود به شرطی می ‌آیند و به ما کمک می‌کنند که آن بشود که خودشان می‌خواهد.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال ‌و‌ بختیاری خطاب به دولتمردان تأکید کرد: ما نمی‌گوییم که دروازه‌های تعامل بر روی غرب گشوده نشود اما اگر این جریانی که می‌خواهد پای این‌ها را به داخل کشور باز کند منجر به گرفتن روحیه انقلابی کشور شود به یقین خسارت و ضایعه جبران‌ناپذیری برای انقلاب و نظام ما به دنبال خواهد داشت.

 

حجت الاسلام‌ والمسلمین نکونام روحیه انقلابی را برآمده از ارزش‌های اسلام خواند و گفت: روحیه انقلابی و اسلامی یعنی مقاومت و ایستادگی دربرابر استکبار، کفر، نفاق و تقویت این روحیه از ضرورت های امروز کشور است.

 

امام جمعه شهرکرد حفظ ارزش‌های اسلامی و روحیه انقلابی را از دغدغه و رسالت‌های سنگین هیأت‌های مذهبی عنوان ‌کرد و گفت: ما مدام باید از این دغدغه که «روحیه انقلابی باید در کشور حاکم باشد» سرشار باشیم چرا که این رسالت عظیم را امام و شهدا بر دوش ما گذاشتند و مصیبت و بیچارگی ما هم آن روزی است که نسبت به این ارزش‌های اسلامی و انقلابی بی‌تفاوت باشیم.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال‌ و‌ بختیاری تأکید کرد: 22 بهمن امسال روزی بود که مردم از دل و جان فریاد سَر دادند که «به برجام و پسابرجام» و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌‌ها دل خوش نیستند بلکه به وعده‌های الهی باور دارند و فقط به خدای متعال و نصرت وعنایت او دل بسته‌اند.

 

این مقام مسؤول همچنین به دو انتخابات پیش رو اشاره و تصریح‌ کرد: دغدغه و پایبندی ما به انقلاب و ارزش‌ها باید خودش را در حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب جریان‌های انقلابی، همراه با ولایت و ارزش‌های والای اسلامی نشان بدهد.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال ‌و ‌بختیاری در پایان پرورش جوانان و انسان‌های انقلابی را از رسالت مهم هیأت‌های مذهبی خواند و تأکید‌ کرد: هیأت‌ باید زنده باشد و هیأتی زنده و پویا است که خروجی آن انسان‌های انقلابی مشاهده شود./9457/202/ب1

ارسال نظرات