۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۳۱۷۷۵۰
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

امنیت امروز، نعمتی الهی برای ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: امنیت امروز ملت و کشور را عنایتی از جانب خداوند متعال است چرا که ما امروز شاهد ناامنی‌ و خونریزی در کشورهای منطقه هستیم در حالی که کشور ما در امنیت کامل قرار دارد و این بیانگر نعمتی است که خداوند به مردم ایران نصیب کرده است.
ششمين همايش پژوهش دانشگاه قرآن و حديث با حضور آيت الله ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم امروز در درس خارج فقه که در مدرسه علمیه عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری برگزار شد، با اشاره به فرازی از دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع)، گفت: در فرازی از این دعا آمده است، پروردگارا تلخی از ترس و بیم از دشمنان را، به شیرینی و امنیت مبدل کن منظور از امنیت یاد شده، امنیت اجتماعی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری شهری با اشاره به فراز دیگری از دعای مکارم الاخلاق، بیان داشت: در فراز دیگری امام سجاد(ع) از خداوند متعال درخواست می‌کند که خدایا، کسانی را که با من معاشرت دارند، حقیقتا مرا دوست داشته باشند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان فرازی دیگر از این دعای ارزشمند، عنوان کرد: در فرازی دیگر امام سجاد(ع) از خداوند منان درخواست می‌کند که مرا از شر ستمگران در امان بدار؛ شر در این فراز بیانگر آن است که از دشمنان انتظاری غیر از شر نیست.

 

این مفسر قرآن کریم امنیت اجتماعی را مهم‌ترین نعمت اجتماعی دانست و گفت: حضرت علی(ع) فرمودند هیج نعمتی گواراتر از امنیت نیست؛ بیان این کلام به این دلیل است که شاد بودن انسان‌ها در سایه امنیت امکان پذیر می‌شود.

 

وی افزود: اگر امنیت و آرامش در جامعه وجود نداشته باشد انسان قادر به استفاده از دیگر نعمت‌های الهی نخواهد بود حضرت علی(ع) می‌فرماید با آرامش بخواب؛ اگر در زمان خواب و استراحت برای انسان امنیت وجود نداشته باشد نمی‌تواند با آرامش بخوابد و بدین گونه از نعمت خواب محروم می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری شهری امنیت امروز ملت و کشور را عنایتی از جانب خداوند متعال دانست و تاکید کرد: امروز ما شاهد ناامنی‌ در کشورهای منطقه هستیم در حالی که کشور ما در امنیت کامل قرار دارد و این بیانگر نعمتی است که خداوند به مردم ایران نصیب کرده است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از انسان‌ها در بین نعمت‌های الهی به دو نعمت عافیت و امنیت کمتر توجه می‎کنند و تا زمانی که سلامت و امنیت آنان تهدید نشود قدردان این نعمات الهی نمی‌شوند./813/202/ب3

ارسال نظرات