۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۳۱۹۱۸۷
رادفر:

انتخابات در 4 حوزه انتخابیه آذربایجان غربی به دور دوم کشیده شد/ مشارکت 65 درصدی مردم استان

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی گفت: یک میلیون و 505 هزار و 486 نفر از واجدان شرایط رای دادن در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرده و مشارکت 5/65 درصدی را در این دوره از انتخابات مجلس رقم زدند.
رادفر، رييس ستاد انتخابات آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علیرضا رادفر، رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در نشست خبری از شمارس آرای تمام صندوق های رای مجلس شورای اسلامی در حوزه های 9 گانه انتخابات استان خبر داد و گفت: یک میلیون و 505 هزار و 486 نفر از واجدان شرایط رای دادن در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرده و مشارکت 5/65 درصدی را در این دوره از انتخابات مجلس رقم زدند.

 

وی گفت: از مجموع شرکت کنندگان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 45 درصد بانوان و 55 درصد آقایان بودند.

 

رادفر به آمار آرای مأخوذه از حوزه های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه ماکو چالدران پلدشت، ارومیه (برای انتخاب دو نماینده)، سلماس و میاندوآب شاهین دژ تکاب به دور دوم کشیده شد.

 

وی با اشاره به 430 هزار و 245 رای مأخوذه صحیح در ارومیه، اظهار داشت: در حوزه انتخابی ارومیه نادر قاضی پور با 39/3درصد آراء مأخوذه صحیح موفق به کسب یک چهارم آراء شد و توانست در مرحله اول به عنوان نماینده مردم ارومیه به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

 

رادفر گفت: برای انتخاب دو نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ترتیب آقایان حاکم ممکان ممکان، هادی بهادری، روح الله حضرت پور و مجید دوکانلوی میلان در دور دوم با هم به رقابت می پردازند.

 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تعداد آراء مأخوذه حوزه انتخابیه سلماس را 102 هزار و 60 رای اعلام کرد و اظهار داشت: آقایان رسول حجلایر سرنقی، شهروز بزرگ کلشانی به مرحله دوم راه یافتند.

 

وی ادامه داد: آرای مأخوذه حوزه انتخابیه ماکو شوط پلدشت 111 هزار 298 رای بود که آقایان عین الله شریف پور و محرم اکبرزاده به ترتیب با داشتن بالاترین آراء نتوانستند به یک چهارم آراء دست یافته و می بایست در دور دوم باهم رقابت کنند.

 

وی با بیان اینکه آراء مأخوذه صحیح حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ تکاب 227 هزار و 348 رای بود که آقایان همایون هاشمی، مجید میرزایی، جهانبخش محبی نیا و مهدی عیسی زاده به مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

 

رادفر گفت: محمد قسیم عثمانی با کسب 47 هزار و 163 رای از مجموع 109 هزار و 761 رای مأخوذه به عنوان نماینده مردم بوکان به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافت.

 

وی خاطرنشان کرد: از حوزه انتخابیه خوی و چایپاره نیز سید تقی کبیری با کسب 73 هزار و 694 رای از 198 هزار و 747 رای مأخوذه و از حوزه انتخابیه سردشت و پیرانشهر رسول خضری با کسب 27 هزار و 418 رای از 110 هزار و 829 رای مأخوذه موفق شدند به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یابند.

 

رادفر اعلام کرد: از حوزه انتخابیه مهاباد جلال محمودزاده با 46 هزار و 856 رای از 89 هزار و 63 رای مأخوذه و از حوزه انتخابیه نقده اشنویه ، عبدالکریم حسین زاده با 61 هزار و 972 رای از 120 هزار و 635 رای مأخوذع به عنوان نماینده مردم انتخاب شدند.

 

وی در خصوص زمان برگزاری دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: زمان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از طی مراحل و اتمام رسیدگی به شکایات کاندیداها؛ پس از اعلام زمان یک ماهه برگزار می شود.

 

رادفر در پاسخ به اعتراض مردم نقده به نتایج آراء گفت: معترضین نقده حامیان یک کاندیداها هستند بنابراین این کاندیدا در صورت اعتراض به نتیجه آراء باید شکایت خود را به صورت قانونی ارائه کند.

 

وی در ادامه به انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: هنوز جمع بندی آراء شمارش شده به اتمام نرسیده است ولی تا این لحظه آیت الله سیدعلی اکبر قریشی، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز و حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری به عنوان نمایندگان مردم اذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

 

رادفر در پایان ضمن تقدیر از پوشش رسانه ای انتخابات استان، گفت: اصحاب رسانه از انتشار برخی مطالب که سندیت ندارد خودداری کنند تا فضای کاذب و ناصحیح در جامعه حاکم نشود./936/202/ب1

ارسال نظرات