۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۳۲۱۵۹۲
استاد درس اخلاق حوزه علمیه:

منش همسایه‌داری حضرت زهرا الگوی کامل جامعه‌مداری است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین منش حضرت زهرا(س) در ارتباط با همسایه‌ها را الگوی کاملی از جامعه مداری دانست و گفت: در کلام حضرت زهرا(س) معیار ایمان به خدا و روز قیامت مردم داری شمرده شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد فاطمي، مدرس سطح عالي حوزه علميه علميه قم

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد فاطمی، از استادان درس اخلاق حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در تبیین مدافع بودن ایشان نسبت به حریم ولایت اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در زمانی از ولایت دفاع کرد که کسی همانند ایشان وارد صحنه نشده بود و دفاع ایشان نیز دفاعی شخصی نبود.

 

وی ادامه داد: ما حضرت زهرا(س) را به عنوان فردی معصوم، یگانه دختر پیامبراکرم(ص) و پاره تن و نور دل او می دانیم در نتیجه دفاع جانانه او از امیرمؤمنان(ع) نمی تواند صرفا دفاعی شخصی و عادی باشد چرا که دفاع توسط فردی معصوم که فرزند معصوم است و جز حرف حق از زبان او خارج نمی‌شود صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی با بیان این که حضرت زهرا(س) محور حق و حقانیت در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: حمایت از حضرت علی(ع) هرچند از زبان و عمل حضرت زهرا(س) دیده می شد ولی گویا خود پیامبر مکرم اسلام از ولایت دفاع می کرد به همین خاطر است که ما حضرت زهرا(س) را شاخص ترین فرد در محفاظت از حریم ولایت و امامت و شاخصه حق و حقیقت می دانیم.

 

وی در ادامه آشنایی با ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) را مقدمه شناخت پیامبراکرم(ص) دانست و ابراز داشت: احترام و حمایت های زیاد پیامبراکرم(ص) از دخترشان حضرت زهرا(س) برای ما معیار است که بدانیم ایشان یک انسان معمولی نبودند که به دفاع از حریم ولایت و امامت قیام کردند.

 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه در ادامه منش حضرت زهرا(س) در ارتباط با همسایه‌ها را الگوی کاملی از جامعه مداری دانست و تأکید کرد: خود حضرت فاطمه(س) در حدیثی نورانی می فرماید از پدرم شنیدم که فرمود: «کسی که همسایه خود آزار دهد به خدا و روز قیامت ایمان ندارد»؛ این جمله اختصاص به همسایه دیوار به دیوار ندارد بلکه مربوط به همه جامعه است.

 

وی در پایان افزود: در کلام حضرت زهرا(س) معیار ایمان به خدا و روز قیامت مردم داری شمرده شده است بنابراین اگر ما همین یک جمله را در جامعه پیاده سازی بکنیم بازتاب های مثبت آن را در اطراف خود مشاهده خواهیم کرد./1330/ت302/ی

ارسال نظرات