۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۳۲۲۷۸۱

استقبال گردشگران نوروزی از امامزادگان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ حدود 7 هزار زائر تا به امروز در امامزاده‌های استان اسکان یافته‌اند که این آمار نشان از استقبال مسافران نوروزی از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان دارد
امامزاده

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه دور اول اجرای طرح آرامش بهاری به خوبی انجام شده است، اظهار داشت: بر اساس نظر سازمان اوقاف کشوری استان آذربایجان‌شرقی تاکنون در اجرای طرح آرامش بهاری در کشور پیشرو بوده است.

 


وی افزود: حدود 7 هزار زائر تا به امروز در امامزاده‌های استان اسکان یافته‌اند که این آمار نشان از استقبال مسافران نوروزی از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان دارد. همچنین مبلغان دینی مستقر در امامزادگان استان با برپایی خیمه‌های معرفت پاسخگوی سوالات دینی و شرعی زائران بوده‌اند.

 


حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که در روزهای اخیر حتی مسافران خارجی نیز جذب امامزادگان استان شده‌اند، تصریح کرد: همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) سه برنامه شاخص در آستان مقدس امامزادگان سید ابراهیم مراغه، سید محمد جلفا و سید حمزه(ع) تبریز با حضور مسئولان و زائران برگزار می‌شود.

 


وی همچنین از ابتکاری جدید در امامزاده سیدحمزه تبریز خبر داد و افزود: مکانی برای عقد زوج‌های جوان برای نخستین بار در استان اختصاص یافته است که همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) با برگزاری مراسم عقد زوج جوانی این مکان نیز افتتاح می‌شود.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، اظهار داشت: پیرو مشکلات اقتصادی برخی کشورهای اروپایی به اقتصاد ریاضتی روی آوردند، اما رهبری از همان ابتدا اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که اگر جنبه‌های این نوع از اقتصاد را بررسی کنیم، می‌بینیم که بسیار کاراتر و موثرتر از اقتصاد ریاضتی است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی افزود: اقتصاد مقاومتی غیر از اقتصاد ریاضتی است، چراکه در اقتصاد مقاومتی طیف کم در آمد جامعه و تهیدستان نیز مورد توجه قرار گرفته و مشکلات آنان نیز حل می‌شود اما در اقتصاد ریاضتی این چنین نیست.

 


وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی امری کارشناسی شده است، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی به صورت کاملا کارشناسی شده از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد اما متاسفانه عده‌ای به آن توجه نکردند به همین دلیل بود که رهبری اقدام و عمل را در کنار اقتصاد مقاومتی گنجاندند تا بگویند تنها مطرح کردن اقتصاد مقاومتی کافی نیست بلکه باید به صورت عملیاتی وارد اجرا و اقدام شد.

 


حجت الاسلام مصائبی اظهار کرد: اگر اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل همراه باشد نجات دهنده است و مخاطب اصلی این شعار نیز متوجه مسؤولان دولتی است تا اقدامات کارساز را در این راستا انجام دهند. اجرای کامل اقتصاد مقاومتی در کشور وابستگی به قدرت‌های دیگر را به طور کامل بر می‌چیند و استقلال کشور را در تمامی زمینه‌ها به همراه دارد.

 


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بر همکاری و همیاری مردم نیز تاکید کرد و گفت: مردم نیز باید دولت را در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یاری کنند.همان طور که رهبری مطرح کردند انتظار نداریم که در عرض یک سال اقتصاد مقاومتی به صورت کامل اجرا شود بلکه اجرا از سال جاری شروع شود تا پیامدها و نتایج مثبت آن در سال‌های آتی نمایان شود./935/302/ب1

ارسال نظرات