۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۲۴۶۲۷

کنفرانس بین المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی برگزار می شود

دبیرعلمی کنفرانس بین المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی از برگزاری این کنفرانس بین المللی در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: این کنفرانس در سه کشور ایران، آلمان و صربستان به 7 زبان برگزار می شود.
نشست خبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین عندلیب، دبیر علمی کنفرانس بین المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی در نشست خبری که امروز صبح در سالن جلسات دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد، گفت: کنفرانس بین المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی تابستان سال جاری در سه کشور ایران، آلمان و صربستان برگزار می شود.

 

وی افزود: این کنفرانس بین المللی با محوریت فضلا، طلاب و جوانان دانشگاهی که از دو سال پیش با مناسبات علوم انسانی برنامه ریزی شده است و به 7 زبان فارسی، عربی، انگلیسی، آلمانی، صربی، ترکی استانبولی، آذری برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عندلیب با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به نوسازی تمدن اسلامی در جوامع اسلامی، اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی مسأله پیشرفت و توسعه را با محوریت تمدن اسلامی می دانند و اگر این پیشرفت و توسعه با تمدن اسلامی مطابقت نداشته باشد مطلوب جمهوری اسلامی نیست.

 

وی گفت: برای تشکیل تمدن اسلامی مراحلی را از جمله انقلاب، حکومت اسلامی، دولت اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی را باید طی کرد که این تمدن نیازمند فکر و اندیشه است و زیرساخت های عملی آن را باید با علوم انسانی اسلامی ساخت.

 

دبیر علمی کنفرانس بین المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی با اشاره به محورهای این کنفرانس، عنوان داشت: مناسبات فقه و علوم انسانی، علم مدیریتی و تمدن اسلامی، جامعه شناسی تمدن اسلامی، علم اقتصاد و تمدن اسلامی، روانشناسی و تمدن اسلامی، علوم حوزوی و تمدن اسلامی از جمله محورهای کنفرانس بین المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی است.

 

حجت الاسلام عندلیب در ادامه با بیان محورهای نهادها در این کنفرانس بین المللی، ابراز داشت: از جمله نهادهایی که می توان به آن اشاره کرد جایگاه حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مساجد، کانون های فرهنگی هنری و مؤسسات فرهنگی در تمدن اسلامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: نهادها باید بررسی شود تا مشخص شود نقش این نهادها در تمدن اسلامی چگونه است، چرا که اگر این نهادها خوب مدیریت و تربیت شوند اعضای آنها افسران جنگ های نرم مقابل دشمنان اسلام خواهند بود.

 

دبیر علمی کنفرانس بین المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی، تصریح کرد: مقالات باید در موضوعات محورهای ذکر شده نگاشته شود و چکیده مقالات تا 10 مردادماه و اصل مقالات تا 15 مردادماه 1395 به نشانی اینترنتی www.cihsic.com  ارسال شود.

 

حجت الاسلام عندلیب تصریح کرد: کنفرانس بین المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی در 3 کشور ایران و شهر قم در تاریخ 25 مردادماه، آلمان مرکز اسلامی آخن در تاریخ 25 شهریورماه و صربستان مرکز علوم دینی قم 25 مهرماه 1395 به صورت یک روزه برگزار می شود.

 

وی در پایان گفت: برگزار کنندگان و حامیان علمی این کنفرانس علمی مرکز اسلامی آخن آلمان، مرکز علمی پژوهشی قم کشور صربستان، پارک علم و فناوری قم، دانشگاه مجازی المصطفی(ص)، دانشگاه علمی کاربردی استانداری قم، مؤسسه بین المللی صلح و ادیان، مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی، مؤسسه علمی فرهنگی بهداشت معنوی، مؤسسه ترمینولوژی فقه و مؤسسه معارف و اندیشه تمدنی اسلام است./1325/202/ب2

ارسال نظرات