۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۴۲۴۷۷۷
حجت الاسلام مرادی بیان کرد:

طرح مشکلات در گروه‌های مجازی به صلاح خانواده‌ها نیست

کارشناس رسانه ملی با بیان این‌‌که بیشتر خانواده ها با شرکت در گروه های مجازی تا اتفاقی می افتد، سریع در گروه منتشر می کند که بچه ام فلان کار را انجام داده است، گفت: این خانواده‌ها با این کار، آبروی فرزند خود را برده و غیبت او را می کند.
حجت الاسلام شهاب مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ­الاسلام شهاب مرادی کارشناس رسانه ملی شب گذشته در برنامه آیینه­ خانه که از شبکه دو سیما پخش شد، خاطرنشان کرد: اجباری که فرد را به کاری وادار کند، او را اذیت می کند و نباید چنین فردی را به کاری که از کودکی عادت کرده، به اجبار وادار کرد و افراد بزرگسال را نمی توان به کاری که از کودکی عادت کرده اند، تغییر داد، اما برای کودکان امکان پذیر است.

 

وی با بیان این که خیالات فرزندان نباید تمام واقعیت آنها را در بر بگیرد، اظهار داشت: اگر در خیالات کودکان بتوان با او بازی کرد، این خیالات او خطرناک نخواهد بود؛ گاهی اوقات افراد در سنین بالا گرفتار خیالات می شوند که باید والدین شاخص هایی را داشته باشند؛ به این معنا که باید مواظب باشند که خط واقعیت از بین نرود و در جز و مد خیال و واقعیت، نباید تمام واقعیت را بگیرد.

 

کارشناس رسانه ملی به بیان تأثیر رفتار نامناسب والدین در بزرگی فرزندانشان تصریح کرد: هنگامی وقتی که بر روی موضوع درباره کودکان نگران می شوند، این مسأله را به همه می گویند؛ به عنوان مثال وقتی به میهمانی می روند و یا مهمانی می آید، مسأله درس نخواندن او را به دیگران بیان می کنند؛ خطرناک تر این است که وقتی کودک، بزرگ می شود و ازدواج می کند و به صورت پیش فرض در موقعیت های زندگی اش از این عبارات استفاده می کند و چنین کودکان هر چیزی را یاد گرفته و در بزرگسالی از آنها استفاده می کند.

 

حجت ­الاسلام مرادی گفت: این مسأله شایع است و والدین باید این را مدیریت کنند؛ البته امروزه در اکثر خانواده ها گروه های مجازی وجود دارد و تا اتفاقی می افتد، سریع در گروه منتشر می کند که بچه ام فلان کار را انجام داده که با این کار، آبروی فرزند خود را برده و غیبت او را می کند و همچنین حل این مشکل برای بچه دشوار می شود و به ناراحتی والدین خود پی می برد و این در صورتی است که والدین نباید نگرانی خود را سریع بروز دهند.

 

وی درباره بی احترامی برخی از کودکان نسبت به والدین شان یادآور شد: وقتی که بچه ای از والدین خود ابراز تنفر می کند، در بسیاری موارد والدین ناراحت می شوند، غلبه عمومی آن این است که مادران گریه می کنند و خودشان را نفرین می کنند؛ چرا که چنین مادری همان دختری است که در کودکی تحقیر شده است.

 

کارشناس رسانه ملی به بیان عکس العمل مورد نیاز والدین در برابر بی احترامی فرزندان پرداخت و خاطرنشان کرد که در چنین موقعیتی والدین باید با مدیریت هیجان خود به خوبی احساس فرزند خود را تحلیل کنند و دلیل بی احترامی او را جویا شوند.

 

حجت ­الاسلام مرادی اظهار داشت: یکی دیگر از عکس العمل های والدین در برابر بی احترامی فرزندان باید ترک مخاصمه باشد و از او بخواهد که موضوع ناراحتی خود را بیان کند و در ادامه باید عباراتی را به او یاد دهند و در این یاد دادن نباید یک سره او را از زدن فلان عبارت نهی کرد، بلکه باید راهکاری برای بیان مشکلات به او آموزش دهند؛ کسانی که نفرین می کنند در کودکی مورد نفرین قرار گرفته اند./822/پ202/ی

ارسال نظرات