۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۲۶۶۰۰
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج فرهنگ کتابخوانی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه است

منتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگاه رهبری با بیان این که ترویج و تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی از ضروریات فعالیتی حوزه های علمیه است، گفت: مبلغان کتاب های مورد نیاز و مفید جامعه را شناسایی کرده و برای مردم تبیین کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحایی

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحایی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت مسأله کتاب و کتابخوانی گفت: شکی نیست که کتاب حاصل ژرف نگری دانشمندان و علما است و باید به آن توجه ویژه صورت بگیرد.

 

وی با بیان این که کتاب راه را به انسان نشان داده و رفیقی است که بدون توقع بهترین هدیه را به انسان ها می دهد، افزود: با مطالعه کتاب انسان با مسائل روز جامعه آشنا می شود.

 

منتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ضروری است انسان از مطالعه کتاب های مسموم خودداری کند چون از اندیشه های منحرف صادر می شود و موجبات انحراف از مسیر صحیح را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بطحایی کتاب را راهنمای افراد برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت دانست و ادامه داد: در همین راستا ضروری است فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ترویج شود.

 

وی جمع آوری کتاب های مسموم و منحرف از سطح جامعه را لازم دانست و بیان داشت: قاعدتا وزارت ارشاد و دست اندرکاران نشر کتاب در جامعه باید فیلترهای قوی ای را داشته باشند تا از اشاعه کتاب های مسموم در جامعه جلوگیری شود تا افکار و اندیشه های مردم به ویژه جوانان  تحت تأثیر قرار نگیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ترویج و تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی از ضروریات فعالیتی حوزه های علمیه و مبلغان است، خاطرنشان کرد: مبلغان و حوزه های علمیه باید کتاب های مورد نیاز و مفید جامعه را شناسایی کرده و برای مردم تبیین کنند.

 

وی تصریح کرد: حوزه علمیه نباید فقط به کتاب های اصولی و فقهی اکتفا کند، بلکه باید از کتاب های به روز و مورد نیاز در جامعه نیز برای تربیت طلاب استفاده کند تا طلاب با علمیت کافی وارد فضای جامعه شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بطحایی با تأکید بر این که یک روحانی و مبلغ باید در کنار دروس حوزوی کتاب های مختلف دیگری همچون تفسیر، تاریخ، جامعه شناسی و روانشناسی را مطالعه کند تا مسلط بر نیازهای جامعه شود، افزود: حرکت در این مسیر کمک می کند تا طلاب هم خود به تعالی و پیشرفت برسند و هم جامعه را در مسیر خداشناسی و کسب معارف الهی قرار دهند./907/ت302/ی

ارسال نظرات