۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۳۰۳۴۳
امام جمعه منوجان:

امام خمینی معنویت را در جامعه اسلامی حاکم کرد

امام جمعه منوجان گفت: توجه خاص و ویژه به عنایات الهی و توکل، اعتماد و حسن ظن به خدا یکی از ابعاد اصلی مکتب امام راحل بود و مقام معظم رهبری اخلاص، رعایت اخلاق و عدالت را از ابعاد مختلف معنویت دانستند.
امام خمینی (ره)

حجت الاسلام امین رضوانی، امام جمعه منوجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: امام خمینی(ره) تحول عظیمی در نظام اسلام به وجود آورد و یک امتیاز خاصی میان اسلام ناب که برگرفته از آن حاکمیت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) با اسلامی که متاسفانه متداول بود وامروزه به آن اسلام آمریکایی می گویند با آمدنش اسلام ناب را احیا کرد.

 

وی بیان کرد: امام با آمدنش آن جوهره دین را که اساس آن عدالت اجتماعی که خاستگاه همه بشر چه مسلمان و غیرمسلمان بود آن عدالت ناب اسلامی و اجتماعی حاکمیت برای مردم و خدمتگزاری برای مردم که از نوع حکومت دینی است به جهان عرضه داشت.

 

امام جمعه منوجان تصریح کرد: این نوع حکومتی که امام به وجود آورد هیچ نیازی به کشور گشایی نداشت وانسان ها برای این آفریده شده اند و به گونه ای دلداده این عدالت اجتماعی هستند و دلداده حکومتی هستند که دلش برای مردم بسوزد، بنابراین ما برای این عقیده خود دست به اسلحه نبردیم وبرای کشور گشایی اقدام نکردیم.

 

حجت الاسلام رضوانی خاطرنشان کرد: دشمنان مستکبر ما برای محدود کردن نظام اسلامی دست به اسلحه بردند تا این عقیده را محدود کنند و در وهله نخست در تلاش بودند تا این حاکمیت را نابود کنند و در این کار موفق نشدند برای انحصار نظام ما دست به اسلحه بردند  وبرای نابودی آن هشت سال دفاع مقدس به جنگ پرداختند.

 

 وی یادآور شد: مستکبرین جهان اگر دست از مردم چه مسلمان وچه غیر مسلمان بردارند آنان خواهان این حکومت اسلامی هستند و امام خمینی(ره) حاکمیت معنویت در دنیا را حاکم کرد امروز یک هنر بزرگ امام این بود که دنیای که همراه با خودخواهی واستکبار بود با معنویت؛ اسلام ناب محمدی را حاکم کردند.

 

امام جمعه منوجان ابراز کرد: مقام معظم رهبری در این راستا ادامه دهنده را ه امام راحل هستند و اهداف واصول آن امام بزرگوار را ادامه می دهند ومقام معظم رهبری تأکید دارند که عدالت یکی از برجسته‌ ترین ابعاد مکتب امام خمینی است که همواره مورد تأکید آن گوهر بی همتا بوده است و ایشان بارها توجه مسؤولان نسبت به آن را خواستار شده‌اند.

 

حجت الاسلام رضوانی اضافه کرد: توجه خاص و ویژه به عنایات الهی و توکل و اعتماد و حسن ظن به خدا یکی از ابعاد اصلی مکتب امام راحل بود و مقام معظم رهبری اخلاص،  رعایت اخلاق و عدالت را از ابعاد مختلف معنویت دانستند.

 

وی در پایان گفت: امام خمینی(ره) استقلال و عزت را به بهای رفاه مادی و تعامل با دشمن زیر پا نمی گذاشت و همواره پشتیبان و حامی مقاومت و نهضت های آزادی بخش بود./9709/303/ب2

 

ارسال نظرات