۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۳۴۰۹۸
امام جمعه شبستر:

بصیرت دینی بدون ولایت‌مداری حاصل نمی‌شود

حجت الاسلام محمدزاده بی بصیرتی را یکی از عوامل بروز فتنه‌ دانست و گفت: شناخت امام و موقعیت در هر شرایط زمانی و مکانی انسان را از فتنه زمان ایمن خواهد ساخت.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آيه 108 سوره يوسف اظهار داشت: خداوند در اين آيه خطاب به پیامبر عظیم الشان می فرماید؛ بگو اين است راه من كه من و هر كس پيروى‏ام كرد با بينایى(بصيرت) به سوى خدا دعوت مى‏كنيم و منزه است‏ خدا و من از مشركان نيستم؛ که در اين آيه بصيرت با تبعیت از پيامبر اسلام(ص) بیان می شود. 


وی خاطرنشان کرد: برای درك اين موضوع بايد آيات قبلی را مورد بررسی قرار دهيم، که در آيات قبلی گفته می‌شود «آيا ايمنند از اينكه عذاب فراگير خدا به آنان در رسد يا قيامت در حالى كه بى‏خبرند بناگاه آنان را فرا رسد»، که در واقع بصيرت همان چيزی است كه نتيجه آن ايمن شدن از عذاب ناگهانی و عذاب دردناك است. 


حجت الاسلام محمدزاده ولایت مداری را تجلی بصیرت دینی برشمرد و گفت: عده ای در ظاهر می گویند، نظام را دوست داریم، ولی در پس پرده جلسه می گذارند و علیه نظام و ولایت حرف می زنند، عده ای می گویند مطیع ولایت و رهبریم، اما در آشکار سکوت می کنند و از نظام حمایت نمی کنند.


وی با تشریح ویژگی های ولایت مداران واقعی خاطر نشان کرد: تابعان و حامیان واقعی ولایت چه در خفا و چه در آشکار از ولایت حمایت می کنند، زمان و مکان و ضرر و زیان شخصی در راستای حمایت از رهبری برای آنان معنا ندارد، به عبارت دیگر ولایت‌مدار حقیقی در هر زمان تابع محض امام خود است.


امام جمعه شبستر با بیان این‌که تنها راه بصیرت و شناخت فتنه دشمن استمرار خط ولایت و گام زدن در مسیر ولایت است، گفت: بصیرت در شرایط حاضر یکی از مهم ترین و راهبردی ترین کلید واژه های کاربردی است که بر امت مسلمان لازم است تا در پرتو آن بتوانند راه حق از باطل را تشخیص داده و در مسیر صراط مستقیم الهی گام بردارند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح معنای بصیرت پرداخت و اظهار داشت: هرچند بصیرت، در اصل به معنای علم است، اما باید توجه داشت که هر علمی بصیرت نیست و هر عالمی، بصیر نامیده نمی شود، بلکه این واژه، حاکی از نوعی احاطه علمی و آینده نگری است.


حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: بر اساس آیات قرآنی و روایات وارده، بصیرت ضامن مصون ماندن از عذاب اخروی و بینایی در دنیاست، که اصلی برای تشخیص حق از باطل شناخته می شود. شناخت امام و موقعیت در هر شرایط زمانی و مکانی انسان را بصیر و از فتنه زمان ایمن خواهد ساخت./935/302/ب3

 

ارسال نظرات