۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۳۴۹۸۴
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه:

احیاگران شب قدر برای پیروزی مسلمانان و نابودی استکبار دعا کنند

حجت الاسلام مداحی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دعای شب‌های قدر تعجیل در فرج امام زمان(عج) است، گفت: مؤمنان در شب قدر برای پیروزی مسلمانان و نابودی استکبار بسیار دعا کنند.
قدر

حجت‌الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای استان تهران در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت ‏و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه خداوند متعال انسان را که خلق کرده است تنها دارای بعد جسمانی نیست و دارای معنویت و روح هم است، ابراز کرد: انسان وقتی قبض روح می شود جسمش سالم و خوب است ولی جان که از انسان گرفته می شود تمام انسان از هستی ساقط می شود.

 

وی ادامه داد: اگر روح انسان رشد کند انسان به جایی خواهد رسید که به جز خدا چیز دیگری نمی بیند؛ بنابراین وقتی انسان خدایی شد، خودش را از گناه و معصیت پاک می کند تا به مقام های بالایی برسد.

 

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه روزه انسان را به مقام ملائکه می رساند، تصریح کرد: ملائکه غذا و آب نمی خورند و از امور مادی دور هستند انسان روزه دار هم به واسطه روزه به مقام بالایی می رسد، مقامی که خداوند متعال در رابطه با آن می فرماید پاداش روزه دار فقط من هستم.

 

انسان با روزه حقیقی به مراتب بالا دست پیدا می کند

وی با اشاره به اینکه روزه بسیار اهمیت دارد و در تغییر نفس انسان کمک بسیاری می کند، بیان کرد: به تعبیر قرآن کریم روزه انسان را به تقوا می رساند؛ بنابر این انسانی که به تقوا رسید از گناه دور می شود، در غیر این صورت انسان وقتی نفسش ضعیف باشد گناه می کند.

 

حجت الاسلام مداحی ادامه داد:  اگر انسان لباس تمیز و سفیدی بپوشد خود به خود روی جای کثیف و آلوده نمی‌‏نشیند و اگر انسان خودش را به عالم ملکوت پیوند بزند دیگر این عالم دنیا برایش کم است، انسان به واسطه روزه حقیقی از گناه و معصیت دوری می کند و می تواند به مراحل بالایی برسد.

 

 عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند انسان وقتی که روزه می گیرد باید چشم، گوشت دست و پا و حتی پوست و موی خود را به گونه ای درست کند که نامحرم نبیند همه این اعضا روزه اند حتی موی انسان هم  باید روزه باشد.

 

وی با بیان اینکه اگر انسان به این روزه حقیقی برسد دیگر از گناه و معصیت دوری می کند، ابراز کرد: از این طریق می‌توان به بهترین مقام های الهی برسد تا جایی که خداوند می فرماید روزه آنقدر پاداشش زیاد است که تنها خودم می توانم پادشش را بدهم.

 

حجت الاسلام مداحی با اشاره به اینکه در این شب های قدر مهمترین دعا دعای تعجیل در فرج امام زمان(عج) است، اظهار داشت: گفتن وعجل فرجهم دو مفهوم دارد یکی مفهوم انتظار و دیگری آماده باش بودن و دعوت، وقتی انسان کسی را دعوت می کند حتما منتظر است.

 

وی ادامه داد: مهمترین شب های قدر شب بیست و سوم است انسان باید در این شب در دعاهای خود به فکر همه جامعه باشد با توجه به دعاهایی مثل ( اَللّهُمَّ اَغْنِ کُلَّ فَقیرٍ اَللّهُمَّ اَشْبِعْ کُلَّ جایِعٍ اَللّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیانٍ) به ما درس می دهد که در دعا کردن ها همیشه باید دعاهای میلیاردی کنیم.

 

حجت الاسلام مداحی  در پایان ابراز کرد: امام خمینی (ره) وقتی دعا می کردند برای عموم مستضعفین جهان دعا می کردند، در حال حاضر استکبار جهانی با همه تجهیزاتش وارد جنگ با مسلمانان شده است؛ بنابراین ما باید برای پیروزی مسلمانان و نابودی استکبار جهانی دعا کنیم، در دعا کردن دید انسان باید جهانی باشد چون انسان وقتی برای دیگران دعا کند دعای خودش هم مستجاب می شود./875/ت302/ی

ارسال نظرات