۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۳۵۰۸۷
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان:

ترجیح منفعت شخصی بر مصلحت جامعه، هجمه به ارزش‌ها است

حجت‌الاسلام باهری گفت: اگر عملی مرتکب شویم که در آن منفعت شخصی خودمان یا دیگران را به بهای لطمه زدن به پیکره اسلام و جامعه مسلمین، ترجیح دهیم، به ارزش‌های الهی هجمه برده‌ایم.
حقوق نجومی

حجت‌الاسلام مصطفی باهری، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: در مبانی معرفتی، شایستگی افراد بر اساس لیاقت‌های آنان و همچنین میزان توانمندی آنان سنجیده می‌شود، اگر این روال تغییر کند، در حقیقت حرکتی خلاف ارزش‌های دینی است.

 

وی اظهار کرد: عمل بر خلاف ارزش‌ها، گاهی مربوط به خود فرد می‌شود، یعنی فرد به دلیل خودخواهی و منفعت‌طلبی، عملی مرتکب می‌شود که در راستای ارزش‌های دینی نیست، اما گاهی این عمل، به جامعه اسلامی صدمه می‌زند.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان افزود: وقتی جامعه‌ای اسلامی است، هر کاری که بکنیم، دیگران به نام جامعه اسلامی می‌دانند، بنابراین در چنین موقعی اگر مزایا و منافع شخصی خودمان را ترجیح دهیم، به اسلام خیانت کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به حقوق‌های نجومی برخی مدیران، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند که موضوع حقوق های نجومی قاطعانه و با جدیت پیگیری شود، زیرا چنین مسائلی بر خلاف مصالح اسلام و جامعه مسلمین است.

 

حجت‌الاسلام باهری بیان کرد: دولت، مجلس و قوه قضائیه هر سه باید بصورت مشترک در این عرصه وارد شوند و به فرموده مقام معظم رهبری، دانه درشت‌ها را شناسایی و محاکمه کنند تا درس عبرت شود.

 

وی ادامه داد: اگر ما پیرو علی(ع) هستیم و می‌خواهیم عدالت علی(ع) را در جامعه محقق کنیم، نباید بگذاریم برخی افراد سودجو و منفعت‌طلب، با آبروی نظام و انقلاب اسلامی که با فداکاری صدها شهید به دست آمده است، بازی کنند.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان اظهار کرد: وظیفه مجلس، تحقیق و تفحص در این زمینه است؛ قوه قضائیه نیز باید تشکیل پرونده داده و موارد را مو به مو بررسی کند و دولت هم باید دست چنین عناصر منفعت‌طلبی را از منصب‌های جامعه اسلامی کوتاه کند./831/302/ب3

ارسال نظرات